فن بدل «آنگلا مرکل» به «دونالد ترامپ»

کدخبر: ۲۶۶۷۵۱
اقتصادنیوز؛ در حالی که هوآوی، بزرگترین تولیدکننده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی، از سوی دولت ترامپ و بسیاری از کشورهای هم پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است، آنگلا مرکل خواستار فعالیت هوآوی در آلمان شد.
فن بدل «آنگلا مرکل» به «دونالد ترامپ»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در دیدار با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در توکیو با اشاره به مناقشاتی که درباره شرکت چینی هواوی پیش آمده، اظهار داشت: دستیابی هوآوی به فناوری برتر اینترنت و برخورداری از اینترنت G5 ستودنی است. 

وی در ادامه سخنان خود افزود: شرکت های چینی مانند هوآوی می توانند در آلمان فعالیت داشته باشند. 

نخست وزیر ژاپن نیز در این دیدار با بیان اینکه ژاپن بدنبال قطع همکاری با هوآوی نیست، تاکید کرد: باید برای دستیابی به اطلاعات دقیق درخصوص فعالیت های اطلاعاتی هوآوی درباره آمریکا اقدامات لازم صورت پذیرد. 

مرکل پس از این دیدار در سخنرانی خود در میان دانشجویان ژاپنی درباره همکاری های آتی آلمان و هوآوی گفت: زمان دقیق این همکاری را بزودی اعلام می کنیم.

مرکل

گفتنی است هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و بسیاری از کشورهای هم پیمانش به شدت تحت فشارهای سیاسی و تجاری قرار گرفته است و بسیاری از این کشورها اعم از آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی استفاده از محصولات هواوی و نصب تجهیزات مخابراتی و فعالیت این شرکت چینی را تحت‌تأثیر اتهامات جاسوسی برای دولت چین و نقض حریم خصوصی کاربران، ممنوع اعلام کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید