دوگانه‌ای برای محک تصمیم برانکو

کدخبر: ۲۶۶۷۹۴
اقتصاد نیوز:گادوین منشا که توسط برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس کنار گذاشته شده بود دیروز به استقلال پیوست تا دربی برگشت تهران یک سوژه داغ در داخل زمین داشته باشد.
دوگانه‌ای برای محک تصمیم برانکو

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از فوتبالی، برانکو که  بیشتر به دلایل انضباطی گادوین منشا را از جمع بازیکنانش کنار گذاشته بود، اقدام به جذب بودیمیری کرد که از کرواسی و از کشور خود برانکو به ایران می‌آید. حالا با پیوستن منشا به استقلال، دوگانه بودیمیر- منشا تا پایان فصل دست از سر برانکو بر نخواهد داشت و او بارها به خاطر عملکرد این دو مهاجم مورد بازخواست، انتقاد و یا شاید تعریف و تمجید قرار خواهد گرفت.

منشا تقریبا به همان دلایلی از لیست بازیکنان مدنظر برانکو بیرون رفت که قبلا محسن مسلمان. مسلمان و منشا رویه‌ای را در تمرینات، بازی‌ها و زندگی شخصی خود پیش گرفته بودند که برانکو آن را نمی‌پسندید. 

هر چند که آمار گلزنی منشا در لیگ اصلا قابل قبول نبود اما منشا بازیکنی مقبول در بین هواداران پرسپولیس بود چرا که در چند بازی مهم آسیایی برای سرخپوشان گل‌های حساسی را به ثمر رساند. در ابتدای ورود این مهاجم به پرسپولیس او به نوعی تبدیل به رقیبی برای مهدی طارمی نیز شده بود و عاملی شد تا در موضوع پاس دادن یا ندادن به او، حاشیه‌هایی را در پرسپولیس بوجود آورد. کنار گذاشتن این مهاجم از لیست بازیکنان، تصمیم ساده‌ای برای برانکو نبوده چرا که این بازیکن حمایت بخش عمده‌ای از هواداران سرخ را با خود همراه داشت. اما پروفسور قبلا با کنار گذاشتن رامین رضاییان و محسن مسلمان نشان داده بود که ترسی از واکنش هواداران نسبت به تصمیمات انضباطی خود ندارد.

تقریبا تمام تصمیمات برانکو در کنار گذاشتن بازیکنان مختلف از تیمش، در نهایت منجر به این نشده که او در از دست دادن این بازیکنان شماتت شود. هر چند این تصمیمات در ابتدا غرولندها و اعتراضاتی را در بین هواداران پرسپولیس بوجود آورد اما در نهایت نتایج خوب برانکو و همچنین عملکرد بازیکنان اخراجی در تیم‌های بعدی‌شان باعث شده تا در این موارد حق به برانکو داده شود. اما پیوستن منشا به استقلال باعث می‌شود تا برانکو در آینده بابت  تصمیمش در کنار گذاشتن مهاجم سیه‌چرده تیمش، بیشتر و بی‌رحمانه‌تر از قبل قضاوت شود. به خصوص آنکه جای منشا را مهاجمی گرفته که هموطن خود برانکوست و از لیگ کشور زادگاه سرمربی قرمزها می‌آید.

حالا وینفرد شفر که فصل پیش از نیمکت‌نشینی منشا در بازی برگشت دربی تعجب کرده بود، گادوین منشایی را در اختیار دارد که یک فصل و نیم در تیم رقیب بازی و با مربی رقیب کار کرده است. اگر شفر بتواند از منشا به نحوی بازی بگیرد که این مهاجم آمار بهتری از نظر گلزنی در استقلال به جا بگذارد، برانکو به شدت تحت انتقاد قرار خواهد گرفت و چه بسا طعنه‌های زیادی را از هواداران رقیب بشنود. از آن طرف آنچه مشخص است عملکرد بودیمیر نیز در نیم‌فصل دوم با عملکرد منشا مقایسه خواهد شد و این کار را برای این مهاجم کروات و سرمربی‌اش سخت‌تر خواهد کرد. درخشش بودیمیر آن چیزی است که برانکو را از معرکه قضاوت در مورد تصمیمش برای اخراج منشا نجات می‌دهد. چنانچه بودیمیر بتواند خودی نشان دهد آنگاه برانکو نیز می‌تواند نفس راحتی بکشد و از تصمیم خود دفاع کند. در غیر این صورت توپخانه انتقادات آماده است تا برانکو را زیر رگبار طعنه‌هایی در مورد قدرت شناخت و تصمیم‌گیری‌اش بگیرد.

دوگانه بودیمیر- منشا دوگانه‌ای جذاب برای کری‌خوانی هواداران سرخابی در نیم‌فصل دوم است. شفر هم آماده است تا با ارتقای سطح فنی و کیفیت مهاجم مورد علاقه‌اش خودی به برانکو نشان دهد. از آن طرف شاید همه چیز بار دیگر به نفع برانکو شود آن هم چنانچه بودیمیر بدرخشد و منشا نه. در این صورت باز هم برانکو به خاطر تدبیرش در کنار گذاشتن منشا ستوده خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید