شرط آنگلا مرکل برای عدم تحریم هواوی

کدخبر: ۲۶۶۷۹۵
اقتصاد نیوز:آنگلا مرکل در واکنش به احتمال تحریم هواوی از سوی اتحادیه اروپا تاکید کرد که این کمپانی تحت شرایط خاصی می تواند به فعالیت در زیر ساخت شبکه 5G آلمان ادامه دهد.
شرط آنگلا مرکل برای عدم تحریم هواوی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو؛ کمیسیون اروپا که مسئولیت پیشنهاد قوانین و اجرای تصمیمات اتحادیه را بر عهده دارد، در حال تدوین لایحه ای برای تحریم تجهیزات 5G هواوی است اما این مساله عواقب ناخوشایندی را برای صنعت ارتباطات این منطقه در پی دارد و حالا مرکل به آن واکنش نشان داده است.

صدر اعظم آلمان که برای دیدار با مقامات ژاپنی به این کشور سفر کرده، با اشاره به دغدغه های امنیتی در مورد احتمال جاسوسی هواوی، خواستار ارائه تضمین هایی از سوی این شرکت شد. به گفته وی این تضمین ها باید پایبندی غول فناوری چین به معیارهای حریم شخصی و عدم جاسوسی را ثابت کنند. 

تحریم هواوی
 

امنیت کاربران آنقدر برای مرکل اهمیت داشت که بخشی از سخنرانی خود در «دانشگاه کیوتو» را به این مورد اختصاص داد. از آنجا که تعدادی از مستعدترین دانشجویان ژاپنی در کیوتو تحصیل می کنند، وی از آنها خواست که حین توسعه فناوری های مدرن نظیر هوش مصنوعی به دقت معیارهای اخلاقی و انسانی را مد نظر قرار دهند:فعالیت ما باید در خدمت بشر باشد. مطمئنا روزی خواندن فکر دیگران ممکن می شود و گرچه این فناوری به افراد ناتوان در سخن گفتن کمک می کند اما اگر برای خواندن فکر همه از آن استفاده شود چه بر سر جامعه خواهد آمد؟

وی همین سوال را در مورد حوزه های توسعه پروتز و پیوند عضو نیز مطرح کرد:قرار دادن یک چیپ در مغز من می تواند به افزایش کیفیت و سرعت تفکر کمک کند اما آیا من همان آدم سابق خواهم بود؟ در کدام نقطه تعریف انسان بودن چنین فردی تمام خواهد شد؟

پیش از این ایالات متحده و استرالیا فروش تجهیزات سلولی هواوی را در خاک خودشان ممنوع کرده بودند اما آلمان هنوز چنین تصمیمی نگرفته است. بخشی از این تصمیم به عواقب تحریم هواوی برای این کشور برمی گردد چرا که «دویچه تلکام»، بزرگترین کمپانی مخابراتی اروپا تاکید کرده در صورتی که ناچار به کنار گذاشتن محصولات هواوی از تجهیزاتش شود، ارائه خدمات جدید برای دو تا سه سال به تعویق خواهد افتاد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید