استاندار مرکزی خبر داد:

واگذاری زمین دولتی به خبرنگاران

کدخبر: ۲۶۶۸۴۷
استاندار مرکزی گفت: معاون عمرانی استانداری را مکلف می‌کنیم تا در واگذاری زمین دولتی به خبرنگاران برای احداث مسکن پیگیری‌های لازم را داشته باشد.
واگذاری زمین دولتی به خبرنگاران
به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سیدعلی آقازاده ظهر امروز در جریان سفر به شهرستان زرندیه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در ایام دهه فجر تعداد 114 پروژه در زرندیه افتتاح شده که 91 پروژه عمرانی و 26 پروژه اقتصادی و سه پروژه کلنگ‌زنی است.

وی افزود: اعتبار صرف شده برای 91 طرح عمرانی 396 میلیارد ریال بوده که 88 مورد از این پروژه‌ها بهره‌برداری شده است، اعتبار طرح‌های اقتصادی هم 5 هزار و 996 میلیارد ریال بوده که سهم آورده ارزش آنها دو میلیون و 240 هزار دلار و 11 هزار و 100 میلیون یورو است.

استاندار مرکزی با اشاره به سرزمین ایرانیان در شهر آیلند گفت: این سرزمین با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بانکی ایجاد شده و کارکردهای متفاوتی دارد و با توجه به اجرای کامل چهارده مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی در آن می‌توان گفت که موانع موجود برای ادامه سرمایه‌گذاری برطرف شده است.

آقازاده تصریح کرد: خوشبختانه سرزمین ایرانیان به لحاظ گردشگری به کانونی ملی و فراملی تبدیل شده و پروژه‌های آن هم به سرعت درحال اجرا است.

وی ادامه داد: هزینه‌ای که صرف این پروژه شده 639 میلیارد تومان است که ایجاد اشتغال برای بیش از یک‌هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم را دارد.

استاندار مرکزی عنوان کرد: زرندیه به لحاظ اشتغالزایی و کارآفرینی وضعیت بسیار خوبی دارد و از شهرهای کارآفرین است که حجم گسترده‌ای از واحدهای تولیدی و صنعتی را در بردارد.

آقازاده اضافه کرد: به طوری که نرخ بیکاری در این شهرستان از نرم استانی کمتر است و این درحالی بوده که نرخ بیکاری استان هم از نرم کشوری پایین‌تر است.

وی با اشاره به نیازهای معیشتی و رفاهی قشر خبرنگار هم گفت: توجه به نیازهای این قشر باید در محور توجه قرار گیرد و موضوع مسکن آنها از مواردی است که باید مد نظر باشد، از این رو معاون عمرانی استانداری را مکلف می‌کنیم تا در واگذاری زمین دولتی به خبرنگاران برای احداث مسکن پیگیری‌های لازم را داشته باشد.

استاندار مرکزی افزود: در بحث زیرساخت‌های فرهنگی با توجه به اعتباراتی ویژه‌ای که دولت در این حوزه تخصیص می‌دهد می‌توان اقدامات خوبی را انجام داد اما لازمه ارتقاء در این حوزه مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران است.

آقازاده تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری استان تا پایان امسال به مرز 500 میلیون دلار هم می‌رسد، این درحالی است که سرمایه‌گذاری یک و نیم میلیون دلاری در استان برای امسال پیش‌بینی شده بود اما به سبب مشکلات ناشی از تحریم‌ها تحقق نیافت، اما درمجموع شرایط استان بسیار مناسب‌تر از گذشته بوده و وضعیت مدیریت دستگاه‌های دولتی مطلوب است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید