واکنش حزب دموکرات به نطق سالانه ترامپ در کنگره

کدخبر: ۲۶۶۹۲۰
اقتصادنیوز: سخنرانی سالانه رئیس جمهور آمریکا در کنگره این کشور با واکنش منفی حزب دموکرات مواجه شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، آسوشیتدپرس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، برای دومین بار در کنگره کشورش سخنرانی سالانه موسوم به «وضعیت کشور» را ارائه کرد. بخش مهمی از این سخنرانی به سیاست‌های داخلی آمریکا مربوط می‌شد و «استیسی آبرامز» به نمایندگی از حزب دموکرات به این سخنرانی واکنش نشان داد.

آبرامز یک سیاستمدار دموکرات از ایالت جورجیا است که از سوی حزب برای پاسخگویی به سخنرانی ترامپ برگزیده شد.

آبرامز در واکنش به سخنرانی ترامپ گفت: ما، به تنهایی، موفق نخواهیم شد. در ایالات متحده، وقتی اوضاع سخت است، ما می‌توانیم استقامت به خرج بدهیم چون دوستان و همسایگان به کمکمان خواهند آمد.

خانم آبرامز از ترامپ به دلیل آنچه «معماری تعطیلی ۳۵ روزه دولت» خوانده، انتقاد کرده و گفت: تعطیلی دولت ترفند سیاسی مهندسی شده‌ای توسط رئیس‌جمهوری ایالات متحده بود.

اشاره این سیاستمدار دموکرات به بن‌بست در تصویب بودجه و در نتیجه تعطیلی ۳۵ روزه بخش‌هایی از دولت فدرال است.

استیسی آبرامز گفته است شهروندان آمریکایی در نهایت اهمیتی به خاستگاه سیاسی افراد نمی‌دهند و آن‌ها مراقب زندگی خودشان هستند؛ در نتیجه وقتی صحبت از اصلاحات سیستم قضائی و یا بهبود حمل و نقل و برخی مسائل دیگر است رهبران کشور، دولت را به تعطیلی نمی‌کشانند.

آبرامز گفته‌است: «هرچند من به شدت از رویکرد رئیس‌جمهوری به مسائل ناامید هستم، اما همچنان خواستار این نیستم که او شکست بخورد. ولی لازم است که او واقعیت را بگوید و به وظایفش و گوناگونی بی‌نظیری که آمریکا را تعریف می‌کند، احترام بگذارد».

بخش اصلی نطق سالانه ترامپ مربوط به مسائل داخلی آمریکا می‌شد. واکنش استیسی آدامز نیز به‌طور مشخص به دودستگی‌ها و اختلافات و مسائل داخلی مربوط می‌شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید