کنگره آمریکا پرونده روسیه را در اختیار مولر قرار می دهد

کدخبر: ۲۶۷۰۲۹
اقتصادنیوز : کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا متن مصاحبه ها و جلسات استماع این کمیته در ارتباط با پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا را در اختیار بازپرس ویژه این پرونده قرار می دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم گرفت متن مصاحبه های این کمیته در ارتباط با پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا را در اختیار رابرت مولر قرار دهد.

مولر بازپرس ویژه پرونده روسیه در حال تحقیق پیرامون دخالت ادعایی این کشور در انتخابات آمریکا و تبانی احتمالی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ با مسکو است.

این مصاحبه ها زمانی گرفته شده که جمهوریخواهان اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را در اختیار داشتند و در پرونده ای در کمیته اطلاعات درباره روسیه تحقیق کردند.

در این اسناد که قرار است در اختیار مولر قرار گیرد، مصاحبه افرادی چون «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و «دونالد ترامپ جونیور» پسر وی نیز وجود دارد.

همچنین «هوپ هیکس» مدیر پیشین ارتباطات در کاخ سفید، مایکل کوهن وکیل پیشین ترامپ و «کوری لواندوفسکی» مدیر ستاد انتخاباتی او نیز جزو مصاحبه شوندگان بوده اند.

این اسناد به مولر امکان می دهد که اظهارات آنان را با یکدیگر و همچنان با دیگر اظهاراتشان مقایسه کند؛ امری که می تواند در صورت تناقض در اظهارات این افراد آنان را با دروغگویی به کنگره و یا بازپرس ویژه روبرو کند.

این اسناد همچنین حاوی مصاحبه های برخی دیگر از مقام های بلندپایه دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا و ترامپ است.

«جیمز کلپر» مدیر پیشین اطلاعات ملی، «دن ییتز» معاون پیشین وزیر دادگستری، «جف سشنز» وزیر دادگستری و «دن کوتز» مدیر کنونی اطلاعات ملی آمریکا نیز از این جمله هستند.

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در حالی این تصمیم را گرفته که از ابتدای سال جاری میلادی دمکرات ها اکثریت این مجلس و این کمیته را در اختیار گرفته اند.

به گزارش ایرنا، مولر در آخرین تحولات مربوط به پرونده روسیه «راجر استون» دوست قدیمی و معتمد ترامپ را دستگیر و او را متهم به ممانعت از اجرای قانون، طرح ادعای دروغ و تلاش برای پرداخت رشوه به شاهدان پرونده مربوط به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کرد.

در کیفرخواست استون عنوان شده که یک مقام ارشد کمپین ترامپ به وی ماموریت داده تا اطلاعاتی را از ویکی لیکس درباره هزاران ایمیل هک شده دمکرات ها کسب کند.

این تلاش ها چند هفته بعد از آن انجام شد که مقامات دموکرات علنا دستگاه های اطلاعاتی روسیه را به سرقت اطلاعات این حزب به عنوان بخشی از تلاش های گسترده تر مسکو برای تضعیف انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا متهم کردند.

مولر از زمان آغاز تحقیقاتش در مه 2016 تاکنون علیه 37 فرد و نهاد طرح اتهام کرده است. قبل از استون افرادی همچون «پل مانافورت»، «ریک گیتس»، «مایکل فلین»، «مایکل کوهن» در پرونده تحقیقات روسیه متهم شناخته شده بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید