ظریف: اروپایی ها در اجرای برجام کوتاهی کردند

کدخبر: ۲۶۷۱۲۶
اقتصادنیوز : «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران پنجشنبه شب گفت: نمی خواهم بگویم، اروپایی ها از تعهدات برجامی خود شانه خانه خالی کردند یا آن را زیرپا گذاشتند، اما در اجرای آن کوتاهی کردند.
ظریف: اروپایی ها در اجرای برجام کوتاهی کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ظریف این سخنان را در گفت و گو اختصاصی با شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم» بیان کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران گفت: تعهد اروپایی شامل تضمین خرید نفت ایران، دستیابی به عواید آن و ادامه روابط بانکی است و تمامی این موضوعات در بیانیه ماه می 2018 اروپا ذکر شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا درخواست اروپایی ها برای «پیوستن ایران به سی اف تی و مذاکره درباره موشک های بالستیک ایران، اهرم فشاری علیه تهران و به عنوان شرطی است که بر این کشور تحمیل می شود، گفت: اروپایی ها ابتدا باید به تعهدشان درخصوص برجام متعهد باشند، آنها در جایگاهی نیستند که بخواهند خواسته ای را بر ایران تحمیل کنند.

وی ادامه داد: ما به توافق هسته ای متعهد بودیم و آژانس بین المللی انرژی هسته ای در 13 گزارش خود، پایبندی تهران به این توافق را تایید کرد و همگان می دانند، این آمریکا بود که از توافق هسته ای خارج شد، درحالی که اروپایی ها نیز نتوانستند آن را اجرا کنند.

وی گفت: اروپایی ها تعهدات زیادی به تهران داده اند و باید به همه آنها متعهد باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید