سقوط بهمن 6 متری در جاده‌های کردستان

کدخبر: ۲۶۷۲۸۷
مسئول روابط عمومی راهداری، حمل و نقل جاده ای سروآباد گفت: یک فقره بهمن سنگین با ارتفاع 6 متر و به طول 100 متر در گردنه ژالانه در مسیر سروآباد - اورمان سقوط کرد.
سقوط بهمن 6 متری در جاده‌های کردستان

به گزارش اقتصادنیوز، محمد شبرندی شنبه شب در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا با اشاره به اینکه بارش برف در این محور از جمعه شب شروع شد و اکنون نیز به صورت پراکنده جریان دارد اظهار داشت: در اثر این بارش ها و شدت آن یک فقره بهمن با 6 متر ارتفاع و 100 متر طول در گرنه ژالانه سقوط کرد.
وی اضافه کرد: در اثر سقوط این بهمن حدود 120 خودرو در 2 طرف محور گرفتار شده بودند که با حضور به موقع نیروهای اداره راهداری شهرستان و با تلاش بی وقفه آنان مسیر پاک سازی و ایمن سازی شد.
مسئول روابط عمومی راهداری، حمل و نقل جاده ای سروآباد افزود: بارش برف در گردنه ژالانه طی 24 ساعت گذشته به بیش از 50 سانتیمتر می رسد و اکنون نیز مسیر شاهد کولاک شدید، یخبندان و دید افقی بسیار کم است.
شبرندی گفت: راهداران در مسیرهای اورامان - دزلی و سروآباد - اورامان جمعا 60 کیلومتر برف روبی و 240 خودروی گرفتار در دامان برف را نیز رها سازی کرده اند.
وی با اشاره به اینکه اکنون تردد در محور های سروآباد - اورامان محدوده گردنه ژالانه فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است افزود: اکنون تردد در تمامی مسیر های مواصلاتی و راه های روستایی این شهرستان جریان دارد.
به گزارش ایرنا، راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.
همچنین جاده های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید