وزیر لبنانی: ایران خودش تحریم است اما آماده هر نوع کمکی به لبنان است

کدخبر: ۲۶۷۴۴۴
اقتصادنیوز: وزیر مشاور در امور پارلمان لبنان از اعلام آمادگی ایران برای ارائه هر نوع کمکی به لبنان قدردانی کرد و افزود، ارائه این پیشنهاد در زمانی که ایران خود تحت تحریم است، جای تشکر دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «محمود قماطی» وزیر مشاور در امور پارلمان لبنان اعلام کرد، ایران هر چند تحت فشار غربی‌هاست اما حاضر است در حوزه‌های مختلف به لبنان کمک کند.

قماطی گفت: اکنون دولت جدید لبنان با وجود بحران‌های مختلف برای مقابله با خطرات، سرانجام تشکیل شد، (اما) دشمن اسرائیلی، خطر تکفیری‌ها و دیگر چالش ها وجود دارند؛ پس از سخنان «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله درباره ایران برای حل تمام مشکلات اقتصادی و نیز کمک نظامی ، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران هم بر آن تأکید کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، وی یکشنبه (دیروز) پس از دیدار نمایندگان برخی احزاب لبنانی با ظریف در سفارت ایران، در کنفرانسی مطبوعاتی گفت؛ امروز صحبتی شنیده شد و این صحبت‌ها به صورت رسمی به مقامات لبنانی منتقل خواهد شد تا لبنان هم در کنار ایران برای مقابله با خطرات، قدرتمند باشد. 

قماطی تأکید کرد: در زمانی که ایران خود در محاصره بین‌المللی و تحریم قرار دارد و تلاش می‌کنند از نظر اقتصادی به آن ضربه بزنند، این کشور ایستاده است و آماده کمک به لبنان در تمامی زمینه‌هاست.

وی ادامه داد: لبنان در سیاست‌ها و تصمیم‌هایش مستقل است و هر کشوری بخواهد می تواند به لبنان کمک کند یا از آن حمایت کند. دولت (لبنان) آماده پاسخ مثبت به این پیشنهادهاست تا مشکلات ملت حل شود؛ اگر ایران پیش‌قدم شده و و خودش پیشنهاد داده که در کنار لبنان باشد باید از طرف لبنان بگوییم «متشکریم ایران»، خصوصا اینکه کمک‌های مذکور بدون شرط یا عوض است. قدردانی می‌کنیم زیرا فشارهای بین‌المللی وجود دارد. این فشارها چه چیزی دنبال می‌کنند؟ آیا می‌خواهند لبنان عقب‌مانده باقی بماند؟ اگر می‌خواهد به لبنان کمک کند راه‌حل‌ها را روی میز بیاورد.

قماطی تأکید کرد: این دولت تا کنون در حل مشکلات لبنان جدی بوده و در مقدمه اولویت‌ها موضوع برق وجود دارد که پیشنهاد کمک گرفتن از ایران را مطرح خواهیم کرد و پیش‌بینی می‌کنیم تصمیمی مناسب گرفته شود.

ظریف دیروز در بدو ورود به بیروت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا ایران حاضر به ارائه کمک‌های مختلف به لبنان از جمله کمک نظامی است؟، گفت، اگر بیروت اینچنین درخواستی داشته باشد تهران آماده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید