بازتاب راهپیمایی 22 بهمن در رسانه‌های فرانسوی؛

خبرگزاری فرانسه: ایران ۴۰ سالگی را نماد پختگی می‌داند

کدخبر: ۲۶۷۵۰۴
اقتصادنیوز؛ خبرگزاری فرانسه با اشاره به حضور مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن تأکید کرد: ایران از چهلمین سالگرد انقلاب به عنوان نماد پختگی در سنت اسلام یاد می‌کند، سنتی که پیامبر اسلام نیز در آن مبعوث شد.
خبرگزاری فرانسه: ایران ۴۰ سالگی را نماد پختگی می‌داند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ خبرگزاری فرانسه نوشته است که هزاران ایرانی روز دوشنبه (امروز) در مرکز تهران به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی گرد هم آمدند، انقلابی که به هزاران سال پادشاهی پایان داد و هنوز در منطقه بازتاب دارد.

خیابان‌های اطراف میدان آزادی به دلیل حضور شرکت کنندگان در این راهپیمایی که هر ساله همزمان با روز سقوط شاهنشاهی و پیروزی آیت‌الله خمینی برگزار می‌شود، بسته شده بود و خودروها امکان تردد نداشتند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه با اشاره به نمایش موشک‌های کروز و بالستیک در جریان راهپیمایی ۲۲ بهمن آورده است: ایران از چهلمین سالگرد انقلاب به عنوان نماد پختگی در سنت اسلام یاد می‌کند، سنتی که پیامبر اسلام نیز در آن مبعوث شد.

به گزارش این خبرگزاری، راهپیمایی امسال در حالی برگزار شد که روابط ایران و آمریکا در بدترین شرایط خود به دلیل خروج رئیس جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران قرار دارد و جمهوری اسلامی به دلیل تحریم‌های آمریکا با چالش‌های اقتصادی مواجه است.

لوموند: ایران با وجود تحریم های آمریکا اهداف خود را دنبال می کند

روزنامه «لوموند» فرانسه، از انقلاب اسلامی ایران به عنوان کابوس 40 ساله آمریکا یاد کرد و نوشت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم های آمریکا، بدون وقفه به پیگیری اهداف خود ادامه می دهد.

این روزنامه چپگرای فرانسوی با اشاره به واقعه گروگان گیری دیپلمات های آمریکایی و اشغال سفارت این کشور در چهارم نوامبر سال 1979 در تهران افزود: 9 ماه پس از آغاز انقلاب اسلامی ایران، واشنگتن متحد منطقه ای دیگری را از دست داد و در چهارم نوامبر سال 1979، یکی از سفارتخانه هایش در تهران تحت فشار قرار گرفت.

لوموند ادامه داد: ایالات متحده و ویتنام با وجود جنگی طولانی با یکدیگر، از سال 1995 تاکنون به تقویت روابط دوجانبه خود ادامه داده اند و سه رئیس جمهوری آمریکا به این کشور رفته اند.

این روزنامه فرانسوی افزود: اما با وجود گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی سفارت آمریکا در جمهوری اسلامی ایران بازگشایی نشده و ایران با وجود تحریم های آمریکا بدون وقفه به پیگیری اهداف خود ادامه می دهد.

به نوشته لوموند، گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی ایران و به گروگان گرفته شدن آمریکایی ها نشان دهنده شکسته شدن روابط ایران و آمریکا است، شکستی که همچنان در حافظه تاریخی جمعی آمریکا باقی مانده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید