دستورترامپ برای افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی

کدخبر: ۲۶۷۵۲۸
​اقتصاد نیوز:دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امروز حکمی را امضا کرد که بر اساس آن دستگاه های دولت فدرال موظف می شوند منابع بیشتری را به پژوهش، ترویج و آموزش هوش مصنوعی اختصاص دهند.
دستورترامپ برای افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، حکم مذکور همچنین ادارات فدرال ایالات متحده را هم موظف کرده دسترسی به اطلاعات و مدل های خود را برای تحقیق و توسعه هوش مصنوعی تسهیل نموده و سرمایه گذاری در این زمینه را به عنوان اولویت اصلی پیگیری نمایند.

به گفته یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا، هنوز عدد و رقم دقیقی برای سرمایه گذاری جدید در حوزه هوش مصنوعی معین نشده اما طرح ترامپ گزارش دهی و پایش هزینه های تحقیق و توسعه را بهبود خواهد داد. حکم مورد بحث در واقع جهت اطمینان از حفظ موقعیت پیشرو ایالات متحده در زمینه هوش مصنوعی و پیشرفت در بخش هایی مانند تولید و رایانش کوانتومی ابلاغ شده است.

ترامپ
 

ترامپ در یکی از سخنرانی های اخیر خود به صراحت اعلام کرده بود که علاقه دارد با همفکری قانون گذاران، سرمایه گذاری بیشتری در بخش زیرساخت های مورد نیاز صنایع نوین (لبه فناوری) انجام دهد و این مسئله را یکی از ضرورت های اصلی ایالات متحده خوانده است.

لازم به ذکر است که به گفته یکی از مقامات کاخ سفید، هوش مصنوعی در همه ارکان زندگی مردم حضور داشته و حکم اخیر هم به منظور تجمیع تمام کاربردها و حوزه های تحت پوشش آن زیر یک چتر، برای بهره برداری مردم ایالات متحده از این فناوری نوین صادر شده است.

گفتنی است ورود دولت به بحث هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی نگرانی های زیادی را در زمینه حریم خصوصی، امنیت سایبری و کنترل جمعی به وجود آورده و برخی از تحلیلگران چنین رویکردی را عامل ناامنی شغلی در سطح شرکت ها و صنایع پیش بینی می کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید