«محمود عباس» به دیدار ملک‌سلمان می‌رود

کدخبر: ۲۶۷۵۵۵
اقتصادنیوز؛ محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان در سفر رسمی دو روزه وارد ریاض شد تا با مقامات این کشور درباره مساله فلسطین رایزنی کند.
«محمود عباس» به دیدار ملک‌سلمان می‌رود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عصر امروز دوشنبه در سفر رسمی دو روزه وارد ریاض، پایتخت عربستان سعودی شد.

عباس در فرودگاه ریاض مورد استقبال «فیصل بن بندر بن عبدالعزیز»، امیر منطقه ریاض، «مساعد بن محمد العیبان»، وزیر مشاور سعودی و «باسم الأغا» سفیر فلسطین در عربستان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی (وفا)، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است در این سفر با  سلطان بن عبدالعزیز، شاه سعودی ملاقات کند تا درباره وضعیت سیاسی فعلی و خطراتی که مساله فلسطین را تهدید می‌کند به ویژه مساله شهر بیت المقدس صحبت کند.

سفیر فلسطین در ریاض هم گفت که این دیدار در ادامه ارتباط بین رهبران دو کشور در شرایط دشوار بین المللی و در پرتو تلاش‌‌ها برای پایان دادن به مسئله فلسطین است.

وی افزود: ملک سلمان به عباس گفته است، ما با شما هستیم، ما هر آنچه شمال قبول کنید قبول می‌کنیم و هر آنچه شما رد کنید رد می‌کنیم؛ ما با صلح و مشروعیت بین المللی هستیم و  طرح صلح عربی همان چیزی که بوده، باقیمانده است.

سفیر فلسطین همچنین به سخنانی از محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی اشاره کرد و گفت: او بارها تاکید کرده است که صلح در منطقه بدون کشور فلسطین و مرکزیت قدس برای آن وجود ندارد.

صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین و  ماجد فرج، رئیس سرویس اطلاعات و عضو کمیته مرکزی فتح، محمود عباس را در این سفر همراهی می‌کنند.

رسانه‌های اسرائیلی به تازگی گزارش دادند شاه سعودی اختیار مسئله مذاکرات سیاسی در خصوص پرونده فلسطین را از محمد بن سلمان گرفته و یک سند طبقه‌بندی شده وزارت خارجه این کشور حاکی است تا زمانی که تل آویو در رابطه با فلسطینی‌ها امتیاز قابل توجهی ندهد، عربستان به عادی‌سازی روابط با اسرائیل روی نخواهد آورد یا از طرح «معامله قرن» آمریکا حمایت نمی‌کند.

براین اساس، ملک سلمان  تاکید کرده تا زمانی که امتیازات خاص و ویژه به فلسطینی‌ها داده نشود، عربستان سعودی عادی سازی روابط با اسرائیل را عملی نمی‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید