اسپوتنیک گزارش داد؛

عصبانیت اسرائیل از شرکت توتال

کدخبر: ۲۶۷۷۱۵
اقتصادنیوز؛ اسپوتنیک گزارش داد که سران اسرائیل به شدت از اقدام شرکت نفتی توتال فرانسه در هشدار نسبت به سرمایه‌گذاری در سرزمین‌های اشغالی عصبانی هستند.
عصبانیت اسرائیل از شرکت توتال

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ سران اسرائیل نسبت به گفته‌های پاتریک پویانه، مدیر عامل شرکت نفتی توتال فرانسه، درباره مخاطرات سرمایه‌گذاری در سرزمین های اشغالی واکنش نشان داده‌اند.

پویانه اخیرا گفته بود که شرایط اسرائیل پیچیده است و سرمایه‌گذاری در سرزمین‌های اشغالی ارزش ریسک آن را ندارد.

مدیر عامل توتال گفته بود شرکت وی تمایل دارد در شرایط پیچیده حضور داشته باشد اما این تا حدی است که تهدیدی علیه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده وجود نداشته باشد.

پویانه دلیل ریسک بالای سرمایه‌گذاری در اسرائیل را شرایط سخت منطقه‌ای این رژیم عنوان کرده است.

یوال استینیتز، وزیر انرژی اسرائیل، در واکنش به سخنان پویانه گفت: هر شرکتی که نمی‌خواهد در اسرائیل سرمایه‌گذاری کند در سال‌های دهه‌های قبل به سر می‌برد.

این وزیر اسرائیلی بایکوت و تحریم این رژیم از سوی شرکت‌ها را غیر قابل قبول دانسته و گفت به این مسئله واکنش نشان خواهند داد.

پویانه در سخنان خود گفته بود که شرایط سرمایه‌گذاری در اسرائیل بیش از حد پیچیده است چرا که این شرکت نفتی با دیگر کشورهای خاورمیانه روابط نزدیکی دارد.

وزیر انرژی اسرائیل می گوید: اگر شرکتی از سرمایه‌گذاری در سرزمین‌های اشغالی خودداری می‌کند احتمالا به دلیل منافع آن در ایران است و این تنها دلیل می‌تواند باشد چرا که کشورهای عربی با این مسئله مشکلی ندارند.

البته درماه اکتبر سال گذشته، پویانه رسما اعلام کرد به دلیل تحریم‌های آمریکا، امکان از سرگیری همکاری با ایران برای این شرکت وجود ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید