روسیه: هیچ فناوری موشکی در اختیار ایران نمی‌گذاریم

کدخبر: ۲۶۷۷۲۵
اقتصادنیوز؛ ولادیمیر ارماکوف، رئیس بخش کنترل و عدم توسعه تسلیحات در وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه قطعنامه‌های شورای امنیت مانعی برای فعالیت‌های موشکی ایران ایجاد نمی‌کند، تاکید کرد: روسیه هیچ فناوری موشکی در اختیار ایران نمی‌گذارد.
روسیه: هیچ فناوری موشکی در اختیار ایران نمی‌گذاریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ ولادیمیر ارماکوف، رئیس بخش کنترل و عدم توسعه تسلیحات در وزارت امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با اسپوتنیک اظهار کرد که با توجه به اینکه ایران می‌تواند به طور مستقل تجهیزات موشکی خود را آزمایش کند و توسعه دهد، روسیه هیچ فناوری موشکی در اختیار ایران نمی‌گذارد.

ولادیمیر ارماکوف

وی در ادامه گفت: شورای امنیت تا سال ۲۰۲۳ محدودیت‌هایی برای تحویل تجهیزات موشکی به ایران قائل شده است. روسیه نیز تحت کنترل این قطعنامه است اما اسناد شورای امنیت سازمان ملل ایران را از توسعه، تولید، آزمایش و پرتاب فضاپیما یا موشک‌های بالستیک به طور مستقل، باز نمی‌دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه پیش از این موضع مسکو در برابر فعالیت موشکی ایران را تشریح کرده و گفته بود که مسکو باور دارد که ارتقای برنامه موشکی ایران، حق مسلم تهران است و تمامی مشکلات ایجاد شده حول این موضوع، باید بدون اعمال هیچ‌گونه فشاری، خصوصاً از نوع نظامی‌اش، و بر سر میز مذاکره حل شود.

همچنین بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به آخرین ادعاها مقامات آمریکایی علیه فعالیت موشکی ایران گفت: ایالات متحده آمریکا با توجه به خروج شتاب‌زده و بی‌منطق از برجام به عنوان یک تفاهم بین‌المللی و قرار گرفتن در یک انزوای بین‌المللی ناخواسته، تلاش می‌کند با مطرح کردن این گونه مسائل و دخالت‌های نابجا در امور داخلی ایران بر اشتباه راهبردی خود در ارتباط با برجام سرپوش بگذارد و در همین چارچوب مکرراً سخن از بی‌نتیجه بودن برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل متحد می‌کند.

علاوه بر این، مقامات کشورمان همواره ضمن تاکید بر خودکفایی ایران در توسعه فناوری موشکی اذعان داشته‌اند که تمامی این فعالیت‌ها جنبه دفاعی داشته و هیچ‌گاه اهداف جنگ‌طلبانه را دنبال نمی‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید