تلاش عربستان و امارات برای گرفتن میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲

کدخبر: ۲۶۷۷۷۳
اقتصاد نیوز:یک دیپلمات مصری مدعی شد که امارات و عربستان برای لغو میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲ به هر کاری دست می‌زنند.
تلاش عربستان و امارات برای گرفتن میزبانی قطر در جام جهانی ۲۰۲۲

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، یک دیپلمات مصری که مایل نبود نامش فاش شود، مدعی شده دو کشور امارات و عربستان برای لغو میزبانی قطر در جام جهانی 2022 به هر کاری دست می‌زنند.

به گفته این دیپلمات که با پایگاه خبری الثوره گفت و گو کرده، کمیته‌ای با حضور نمایندگان دو کشور امارات و عربستان با دستور مستقیم بن سلمان شکل گرفته که باید از تمامی ارتباطات بین‌المللی خود همچنین از ثروتی قابل توجه برای لغو میزبانی قطر در جام جهانی 2022 استفاده کند. 

همچنین بر این اساس این کمیته از مصر و سایر کشورهای عربی منطقه درخواست کرده در این زمینه مقابل پروژه میزبانی قطر از جام جهانی موضع‌گیری کنند.

جام جهانی فوتبال قطر

دیپلمات مصری در بخشی از اظهارات خودش گفت: پس از شکست عربستان مقابل قطر در جام ملت‌های آسیا بن سلمان شخصا برای شکل‌‌گیری این کمیته دستور فوری داده و حتی اعلام کرده میزبانی قطر باید به هر قیمتی لغو شود حتی اگر تنها چند روز به آغاز جام جهانی باقی‌مانده باشد، براین اساس این کمیته تا آخرین روز به تلاش خودش ادامه خواهد داد.

وی اضافه کرد: فشارها بر روسای فدراسیون‌ها در کشورهای عربی همچنین مسئولان و نمایندگان فیفا آغاز شده و حتی نمایندگان فیفا هم در این‌خصوص ابراز نگرانی کرده‌اند چرا که اقدامات کمیته اماراتی، سعودی ممکن است رسوایی بزرگی را پیرامون فساد مالی و رشوه  همچنین پول‌شویی در پی داشته باشد.

سعودی‌ها این اقدام را پاسخی به افشاگری رسانه‌های قطری در ماجرای قتل جمال خاشقچی ارزیابی می‌کنند و به دنبال تخریب وجهه این کشور عربی در جهان خواهند بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید