گزارش CNN درباره برنامه موشکی ایران

کدخبر: ۲۶۷۹۴۲
اقتصادنیوز؛ شبکه خبری CNN آمریکا در گزارشی به گسترش برنامه موشکی ایران پرداخت و اعلام کرد: ایران به رغم تحریم ها، محکم ایستاده و توانایی موشک های بالستیک خود را به رخ می کشد.
گزارش CNN درباره برنامه موشکی ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ 'فردریک پلتن' خبرنگار CNN از تهران گزارش داد: ایران نمایشگاه موشک های بالستیکی در تهران بر پا کرده و امیر سرتیپ دوم 'داوود عبدی' به این شبکه گفت که جمهوری اسلامی ایران قادر است تا به هر تهدید در هر سطحی پاسخ دهد. 

وی افزود: موشک هایی به نمایش درآمده دارای برد دو هزار کیلومتری هستند که توانایی زدن هر هدفی را در خاورمیانه دارند. همچنین ایران در این نمایشگاه موشک های کروز که قابلیت بالای مانور را دارند به نماش گذاشت که قادر هستند مسافت های چند صد کیلومتری را طی کنند.

پلتن ادامه داد: 'حسین کنعانی مقدم' یکی از فرماندهان ارشد پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که اغلب با آیت الله خمینی (ره) دیدار داشته، گفت که برنامه موشکی ایرانی یکی از موارد مهم دفاعی و چانه زنی قدرتی است.

خبرنگار سی ان ان به نقل از وی گفت: یکی از سیاست های ما در مقابله با تحریم ها، توسعه برنامه موشکی است این دقیقا مسیری است که آن را دنبال می کنیم.

پلتن در ادامه و به نقل از کنعانی مقدم افزود: هرچه آنها (غرب) تحریم ها را افزایش دهند ما توانایی موشکی خود را توسعه می دهیم. 

خبرنگار CNN گفت: ایران برای نخستین بار کلیپی از کارخانه سری ساخت موشک های بالستیک خود را منتشر کرد. آمریکا مدعی است که ایران از قطعنامه های شورای امنیت با تقویت برنامه موشکی خود سرمی تابد، ادعایی که جمهوری اسلامی آن را رد می کند.

پلتن از میدان آزادی گزارش داد: ایرانی ها می گویند برنامه موشکی آنها در دفاع از کشور حیاتی است، آنها می گویند حق هرگونه توسعه، برد و کیفیت موشک های خود را دارند.

وی افزود: اسرائیل (رژیم صهیونیستی) می گوید برنامه موشک بالستیک ایران یک تهدید غیر قابل قبول برای امنیت آن است و دولت ترامپ ایران را با تحریم های فلج کننده هدف قرار داده است. 

پلتن گفت: ایران دست یافتن به سلاح هسته ای را رد می کند اما از برنامه موشکی خود دست نمی کشد، و این عامل مهم تقابل بین ایران و آمریکا است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید