لشکر بیکارانی که مقرری بیمه بیکاری می گیرند از ۲۵۰ هزار نفر گذشت

کدخبر: ۲۶۸۰۳۲
اقتصادنیوز : مدیرکل بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل وزارت کار با اشاره به اینکه بعد از ۱۲ سال تعادل بین منابع و مصارف بیمه بیکاری تامین اجتماعی محقق شد گفت : ۲۵۴هزار نفر در کشور از مقرری بیمه بیکاری استفاده می کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،کریم یاوری روز چهارشنبه در حاشیه گردهمایی آموزشی قوانین و مقررات بیمه بیکاری با اشاره به اینکه مردم در ۲۲ بهمن حماسه باشکوه ای را خلق کردند افزود: کارگران نیز در به ثمر رساندن این انقلاب نقش اساسی را ایفا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه قانون بیمه بیکاری در سال ۱۳۶۶ محقق شده و طی سال های ۸۱ تا ۹۲ میزان مصارف از منابع پیشی گرفت اظهار داشت :سه درصد منابع بیمه بیکاری از سوی کارفرمایان تامین می شود.

یاوری با بیان اینکه از سال ۸۱ تا ۹۲ با ۷۶۰ میلیارد تومان کسری بودجه در بیمه بیکاری مواجه بوده ایم گفت: در سال ۹۴ و ۹۶ مجموع کسری منابع جبران شد.

به گفته یاوری در گزارشات سال ۹۷، از مجموع ۷۶۰ میلیارد تومان کسری به ۶۰ میلیارد رسیده ایم که این مهم حاصل تلاش و اقدامات مدیریت مدبرانه سازمان تامین اجتماعی مرحوم نوربخش بود.

مدیرکل بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شرایط احراز بیمه بیکاری افزود: بیمه شده قبل از بیکار شدن باید حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه را داشته باشد و ظرف ۳۰ روز از تاریخ بیکاری با اعلام مراتب بیکاری به واحدهای کار آمادگی خود را برای اشتغال به کار تخصصی و یا مشابه آن اطلاع دهد.

یاوری با بیان اینکه جمع مدت پرداخت مقرری از زمان برخورداری از مزایای بیمه بیکاری برای مجردین حداکثر ۳۶ ماه و برای متاهلین یا متکلفین حداکثر ۵۰ ماه براساس سابقه کلی پرداخت حق بیمه است یادآور شد : میزان مقرری روزانه بیمه شده بیکار معال ۵۵ درصد متوسط مزد با حضور و یا کارمزد روزانه بیمه شده است.

یاوری تصریح کرد: پیگیری برای اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری در اولویت وظایف قانونی دست‌ اندرکاران اجرای قانون بیمه بیکاری قرار دارد و در سال گذشته حدود ۱۶ هزار نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری، بازگشت به اشتغال داشته ‌اند.

وی بیان داشت: سازمان آموزش و فنی و حرفه ‌ای کشور مکلف است آموزش مهارت ‌های مورد نیاز بازار کار و نیز بازآموزی و تجدید مهارت کارگران تحت پوشش بیمه بیکاری را در مرکز آموزش فنی و حرفه ‌ای و یا مراکز آموزش جوار کارخانه، فراهم کند و همچنین هزینه ‌های آموزش‌ های فنی و حرفه‌ ای مقرری ‌بگیران فنی و حرفه‌ ای از حساب بیمه بیکاری تأمین و پرداخت می ‌شود.

مدیرکل بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال گذشته حدود ۳۰ هزار مقرری بگیر بیمه بیکاری به مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی، بازآموزی و تجدید مهارت معرفی شدند و در ۹ ماهه سال جاری، حدود۲۲هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز فنی و حرفه ‌ای معرفی شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید