برنامه «ویز »دیگر ایستگاه‌های پلیس را نمایش نمی‌دهد!

کدخبر: ۲۶۸۱۲۲
​اقتصاد نیوز:برنامه ویز که جزو بهترین اپلیکیشن های مسیریابی شناخته می‌شود با نمایش ایستگاه‌های پلیس کاربران زیادی را جذب کرده بود، اما با دستور پلیس شهر نیویورک آمریکا این قابلیت از برنامه مسیریابی Waze برداشته خواهد شد.
برنامه «ویز »دیگر ایستگاه‌های پلیس را نمایش نمی‌دهد!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، امروزه برنامه ویز به دلیل قابلیت‌های بی‌شمار خود از محبوبیت زیادی برخوردار است و حتی از آن به عنوان بهترین اپلیکیشن مسیریابی نام برده می‌شود. این برنامه در کنار قابلیت‌های عادی خود نظیر نمایش بهترین مسیر، قادر است خودروها و ایستگاه‌های پلیس را نیز به کاربر نشان دهد. از این رو بسیاری از کاربران با مشاهده ایستگاه‌های پلیس سرعت خود را کاهش داده یا کمربندهای خود را می‌بندند، اما با دور شدن از ایستگاه‌های پلیس مجددا کارهای خلاف قانون خود را ادامه می‌دهند. به همین دلیل پلیس نیویورک از شرکت گوگل که به عنوان توسعه‌دهنده برنامه ویز شناخته می‌شود، درخواست کرد تا این قابلیت را حذف کند.

برنامه ویز

 

اخیرا اداره پلیس نیویورک آمریکا با ارسال نامه‌ای به شرکت گوگل، از توسعه‌دهندگان برنامه ویز درخواست کرد تا قابلیت نمایش ایستگاه‌های پلیس از این برنامه حذف شود؛ زیرا افرادی که در هنگام رانندگی سرعت غیرمجاز دارند و سبقت غیرمجاز می‌گیرند پس از عبور از ایستگاه‌های پلیس مجددا کارهای خلاف خود را ادامه می‌دهند و رفتار مخاطره‌آمیز آن‌ها هنگام رانندگی به سایر شهروندان نیز آسیب می‌رساند.

آن پی پرانتی (Ann P Prunty)، عضو اداره‌ پلیس نیویورک در این خصوص عنوان کرد:چنین قابلیت‌هایی در برنامه ویز با هدف ارتقای سطح رفت‌وآمد خودروها و کاهش ترافیک ایجاد شده‌اند، اما بسیاری از افراد از این قابلیت سوءاستفاده می‌کنند. درخواست ما برای حذف این قابلیت فقط برای حوزه راهنمایی و رانندگی نیست، بلکه سایر ایستگاه‌های پلیس به خصوص ایستگاه‌های بازرسی و تست مصرف مواد مخدر یا الکل که در بسیاری از خیابان‌های شهری یا جاده‌های خارج از شهر ایجاد می‌شود، توسط این قابلیت به راحتی شناسایی شده و افراد متخلف از راه‌های دیگری برای عبور از ماموران استفاده می‌کنند که چنین موردی به خصوص رانندگانی که الکل مصرف کرده‌اند به سایر شهروندان آسیب می‌رسانند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک