فرمانده کل سپاه: بنی‌صدر و لیبرال‌ها در ابتدای جنگ حرف از مذاکره می‎زدند

کدخبر: ۲۶۸۱۸۶
اقتصادنیوز: فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: لیبرال‌هایی مانند بنی صدر در ابتدای جنگ به حضرت امام(ره) می‌گفتند ما نمی توانیم عراق را پس بزنیم بنابراین باید مذاکره کنیم؛ آنها اعتقادی به نیروی مردمی نداشتند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی جهادگران که صبح امروز(جمعه) در سالن بصیرت سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار کرد: یاد شهدای انقلاب اسلامی و شهدای راه امنیت را گرامی می‌داریم به ویژه یاد ۲۷ شهیدی که اخیرا بدست تروریست‌ها در شرق کشور به شهادت رسیدند. حماسه عظیمی که مردم در چهل سالگی پیروزی انقلاب آفریدند را تبریک می‌گویم و امیدوارم مسئولان با خدمت بیشتر بتوانند شکر این نعمت عظیم مردمی را ادا کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران به پیام مقام معظم رهبری که به مناسبت چهل سالگی انقلاب صادر کردند، اشاره و عنوان کرد: نکته اساسی پیام رهبری امیدی است که به جوانان و نقش آفرینی آنها برای تحقق اهداف انقلاب بسته شده است و در جای جای این پیام امید رهبرانقلاب به نیروی جوان انقلاب است. مصداق این نقش آفرینی جوانان در دوران دفاع مقدس است که باید امروز زمینه نقش آفرینی جوانان در تحقق اهداف انقلاب نیز فراهم شود.

وی گفت: مهم است در کنار نقش آفرینی مردم، باید به ویژگی آنهایی که خط شکن بودند نیز توجه کرد و نقش آنها را احصا کرد، اغلب آنها جوانان مومن انقلابی بودند. سوال اینجاست که چرا در ابتدای جنگ این نقش آفرینی انجام نشد و این موضوع مهمی است که باید به آن بپردازیم. امروز مدیریت و به کارگیری این ظرفیت عظیم مطرح است.

سردار جعفری ادامه داد: در یکسال نخست جنگ مدیریت جنگ بر عهده بنی صدر با دیدگاه لیبرالی بود، او با نیروهای مردمی در جنگ مخالفت می‌کرد در حالی‌که نیروی مردمی در یکسال اول در جبهه وجود داشت.

وی ادامه داد: در آن مقطع اعتقادی در به کارگیری نیروهای مردمی در جبهه ها وجود نداشت و وقتی عملیات هویزه در سال ۵۹ شکست خورد بنی صدر به حضرت امام(ره) گفت ما نمی توانیم عراق را پس بزنیم بنابراین باید مذاکره کنیم اما امام نپذیرفتند. پس از فرار بنی صدر در تیرماه ۱۳۶۰ امام صیاد شیرازی را برای هدایت جنگ انتخاب کرد و ۱۰ ماه بعد با استفاده صحیح از توان مردمی پیروزی قاطع در جبهه‌ها حاصل شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید