نوری همدانی: جلیقه زردها حرکت خود را متاثر از انقلاب اسلامی می‌دانند

کدخبر: ۲۶۸۲۱۸
اقتصادنیوز: آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم با داشتن جاده مطمئن و ایمن و مسکن مناسب آرامش می‌گیرند و دولت وظیفه دارد آسایش و ایمنی مردم را فراهم کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، مرجع تقلید شیعیان در دیدار محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت : خدا را شاکریم که در عصری به دنیا آمده‌ایم که این انقلاب به وقوع پیوسته است و مقصود ما این بوده که یک نظام اسلامی و ولایی بنا شود و خلافت و حکومت حضرت امیر(ع) دوره بی‌بدیلی در حکومت دینی بوده است، امروز بنیان‌ها تغییر کرده و افرادی به دنیا آمده‌اند که بسیار ولایی هستند.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: این مردم در گذشته زیر سیطره استکبار بوده‌اند، اما این انقلاب به مردم عزت داد و کیفیت تفکر آن‌ها را رشد داد.

وی با اشاره به تلاش مسئولان در خدمت به مردم خاطرنشان کرد: مسئولان نباید به پست‌هایشان به عنوان وسیله ای برای کسب سود نگاه کنند، این پست امانتی در اختیار مسئولان بوده و باید برای مردم اسوه باشند.

این مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اینکه مردم استکبار را درهم کوبیدند و امام خمینی(ره) ارزش‌های استکبارستیزی مردم را زنده و آن‌ها را برای این کار آماده کرد افزود: امیر مومنان(ع) نامه‌ای به مالک اشتر مرقوم کرده‌اند که این نامه اکنون در سازمان ملل تبدیل به منشور شده است، ایشان در این نامه به مالک توصیه می‌کنند که عموم مردم را محترم شمارند، در انقلاب ما مردم ما فوج فوج فرزندان خود را به جبهه ها روانه می‌کردند و خدمت به این مردم توفیقی است که باید آن را قدر دانست.

وی با بیان اینکه دشمنان ما بسیار کینه‌توز و سرسخت هستند و به همین دلیل باید در برابر آن‌ها در راستای اعتلای نام اسلام و کشور تلاش کرد گفت: امروز مستضعفان جهان بیدار شده‌اند و می‌بینیم که در فرانسه جلیقه زردها حرکت خود را متاثر از انقلاب اسلامی می‌دانند و این از ثمرات همین انقلاب است.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه مسئولان باید به احتیاج مردم توجه کنند افزود: اگر خسته و ملول شوند خداوند همین نعمت را از آن‌ها گرفته و به دیگران می‌دهد. همچنین سه کتاب صحیفه نور، وصیت‌نامه امام و و آثار ۵۰ جلدی تبیان از کتبی است که توصیه می‌شود مسئولان آن را مطالعه کرده و در اختیار دیگران قرار دهند.

این مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: این نظام مقدمه ظهور امام عصر(عج) بوده و از عاشورا و فاطمیه الهام گرفته و باید سعی شود که با این فرهنگ و دیدگاه به نظام نگاه کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: مردم با داشتن جاده مطمئن و ایمن و مسکن مناسب آرامش می گیرند و دولت وظیفه دارد آسایش و ایمنی مردم را فراهم کند.

وی افزود: نظام اسلامی ایران متفاوت با سایر کشورهاست و خدمت در این کشور عبادت است و ارزش معنوی دارد.

آیت الله نوری همدانی با تجلیل از حضور مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲بهمن گفت: مردم وظیفه خود را به شایستگی انجام دادند و دولت هم باید آستین خدمت به این مردم را بالا بزند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید