یک عضو پایداری: ولی‌فقیه تغییر تاکتیک می‌دهد

کدخبر: ۲۶۸۴۵۷
اقتصادنیوز؛ محمدجواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و از اعضای جبهه پایداری گفت: اصول انقلاب توسط کسی که در جایگاه رهبری قرار دارد حفظ می‌شود؛ ولی فقیه کسی است که تاکتیک‌ها را تغییر می‌دهد ولی اصول را همیشه حفظ می‌کند. بخش از پیام این مفهوم را می‌رساند که ما در این چهل سال دست از اصول برنداشتیم اما تغییر روش و تاکتیک داده‌ایم ولی هیچگاه با کسی بر سر اصول خود معامله نکرده‌ایم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ سید جواد کریمی قدوسی در سخنرانی خود در مسجد دوطفلان مسلم قم با اشاره به  پیام راهبردی و تاریخ ساز رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: یکی از نکات مهمی که مقام معظم رهبری در فراز اول پیام خود به آن اشاره کردند این است که در بین همه انقلاب‌ها، انقلاب اسلامی توانست یک چله به اصول و آرمان‌ها وفادار بماند؛ دلیل این مسئله همان ساختار نظامی است که بر اساس نظام امامت و حاکمیت ولایت فقیه به وجود آمده است.

کریمی قدوسی

وی ادامه داد: اصول انقلاب توسط کسی که در جایگاه رهبری قرار دارد حفظ می‌شود؛ ولی فقیه کسی است که تاکتیک‌ها را تغییر می‌دهد ولی اصول را همیشه حفظ می‌کند. بخش از پیام این مفهوم را می‌رساند که ما در این چهل سال دست از اصول برنداشتیم اما تغییر روش و تاکتیک داده‌ایم ولی هیچگاه با کسی بر سر اصول خود معامله نکرده‌ایم.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه اساسی ترین محور و نکته و عمود خیمه نظام ما ولایت فقیه است بیان کرد: در دوره امام خمینی(ره) با تئوری ولایت مخالفت می‌کردند ولی کسی جرأت نمی کرد نسبت به شخص امام تعرض داشته باشد اما در این دوران شخص ولی امر مسلمین را مورد تهاجم قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: در این نوع جنگ دو روش به‌کار می‌برند که در روش اول نام می‌برند و خود آن شخص و اطرافیان و یارانش را مورد هدف قرار می‌دهند که این مسئله در نظام اسلامی که نگاه ویژه ای به جایگاه ولایت و رهبری وجود دارد خیلی خطرناک نیست.

کریمی قدوسی افزود: تمام نیاز‌های جامعه، اداره کشور، روابط داخلی و خارجی را ردیف می‌کنند و از دل این مسائل ظرفیتی را بیرون می‌آورند و روی این‌ها پروژه ویژه‌ای می‌گذارند و این‌ها را مانند دانه‌های زنجیر کنار هم می‌گذارند و با یک نگاه راهبردی به‌جای اینکه نوع مدیریت را زیرسؤال ببرند می‌گویند چرا رهبری اقدامی نمی‌کند و جلوی این‌ها را نمی گیرد. جنس همه این مسائل انتقاد از ولایت است که آرام آرام این انتقاد‌ها توسعه پیدا می‌کند و در هر انتقادی آن جایگاه معنوی ولایت کم کم افول پیدا می‌کند و اگر هم ادامه پیدا کند منتقد تبدیل به مخالف ولایت خواهد شد.

وی عنوان کرد: در چنین شرایطی با گذشت زمان می‌بینیم که بخشی از جامعه معترض و مخالف شده است و در این جا دشمن به هدف خود برای نابودی حکومت اسلامی رسیده است.

کریمی قدوسی با اشاره به حوادث تروریستی اخیر، گفت: یکی از اهداف طراحان آن این است که مردم بگویند یکی از وظایف رهبری تامین امنیت است چرا که نیروهای نظامی در اختیار او هستند.

وی ادامه داد: در همین انقلاب آقایان ما را از جنگ می‌ترساندند؛ نماینده مجلس در جلسه غیرعلنی  گفت اگر شما همکاران به FATF  وCFT  رای  ندهید شاهد خواهید بود بازهم فرزندانتان یتیم و زنان بیوه می‌شوند، آمریکا به ما حمله خواهد کرد پس برای جلوگیری از این اتفاق رای دهید تا کشور حفظ شود.

کریمی قدوسی ابراز کرد: دو ماه قبل در آمریکا دستور جلسه آنها بازخوانی تجربه فروپاشی شوروی سابق بوده است، نسل جدید نسل زمان شوری را بازخوانی کرده اند و دیده‌اند که چه شباهتی بین شوروی آن زمان با ایران امروز وجود دارد پس می‌توان ایران را با تجربه فروپاشی شوروی از پای درآورد.

نمایند مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در مسئله برجام کدام بند و ماده که برای ایران ایجاد تکلیف کرده بودند را ما انجام ندادیم؟ ما صد درصد همه را انجام دادیم و 10 گزارش هم آژانس داد که ایران تمام تعهدات خود را انجام داده است.

وی افزود: دیگر چه باید می کردیم و نکردیم که آقای ظریف؟ امروز آقایان مانند برجام INSTEX را مبنای کار قرار داده اند و می‌خواهند آن را به هر نحوی حفظ کنند؛ INSTEX آخرین ورژن بیانه غربی‌ها است که روی زمین هیچ اقدام صورت نگرفته است و می‌گویند می‌خواهیم در آینده شرکتی در اروپا ثبت کنیم که سه کشور برای کار تجاری با ایران سهام دار آن هستند.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه چرا معاملات تجاری را با بانک انجام نمی دهند، گفت: تعهدات اروپا در برجام خرید نفت، فروش هواپیما و قطعات، برداشتن تحریم‌های بانک‌ها، فروش قطعات خودرو و آلیاژ‌ها و... است که یکی از این تعهدات اروپایی بعد از انجام تعهدات در داخل انجام نشده و هیچ کدام هم در INSTEX نیامده است.

وی ادامه داد: همین INSTEX سه شرط دارد که این شرط‌ها شامل دست برداشتن از قدرت موشکی ، دست کشیدن از قدرت منطقه‌ای غرب آسیا و هم تصویب کنوانسیون‌های FATF و CFT است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید