جلوگیری از برگزاری تشییع پیکر همسر دکتر شریعتی در حسینیه ارشاد

کدخبر: ۲۶۸۶۴۰
اقتصادنیوز: در پی جلوگیری از برگزاری آیین تشییع پیکر پوران شریعت‌رضوی، همسر دکتر علی شریعتی در محوطه حسینیه ارشاد، نماز میت بر پیکر وی در خیابان شریعتی تهران اقامه شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مراسم تشییع پیکر پوران شریعت رضوی همسر دکتر علی شریعتی صبح امروز، یکشنبه در حالی با قرائت فاتحه دسته جمعی با صدای بلند پشت درهای بسته حسینیه ارشاد آغاز شد که اجازه برگزاری این مراسم در داخل حسینیه داده نشد.

ممانعت از برگزاری مراسم تشییع پوران شریعت رضوی در حسینیه ارشاد باعث شد تا احسان شریعتی فرزند آن مرحوم نسبت به بسته ماندن درب ها لب به اعتراض بگشاید و از مردم بخواهد نماز میت را در خیابان بخوانند. نماز میت در پیاده رو و در مقابل حسینیه ارشاد با امامت حجت الاسلام احمد منتظری اقامه شد.

از علت و مرجع ممانعت برگزاری مراسم تشییع پیکر همسر دکتر علی شریعتی اطلاعی در دست نیست.

برخی در این مراسم شعار درود بر شریعتی سر دادند. حسینیه ارشاد مرکز فرهنگی مذهبی خیابان شریعتی است که به دلیل سخنرانی ها و فعالیت های سیاسی و فرهنگی شخصیت هایی همچون علی شریعتی شهرت یافته است.

در همین رابطه: 

تشییع پیکر همسر دکتر شریعتی پشت درهای بسته‌ حسینیه ارشاد +فیلم

پوران شریعت رضوی در سال 1313 در مشهد متولد شد و در رشتۀ ادبیات فارسی دانشگاه مشهد تحصیل کرد او در سال 1342 مدرک دکترای این رشته را از دانشگاه سوربن فرانسه دریافت کرد.

پوران شریعت رضوی پس از بازگشت به ایران، دبیر دبیرستان‌های مشهد و تهران بود.

وی در سال‌های اخیر مسئولیت دفتر تدوین مجموعه آثار دکتر علی شریعتی را بر عهده داشت و در سال 1377 بنیاد شریعتی را راه اندازی کرد.

او خواهر مهدی شریعت رضوی، یکی از سه شهید روز 16 آذر 1332 بود و در سال 1337 به همسری دکتر علی شریعتی درآمد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید