نخست‌وزیر لهستان سفر به اسرائیل را لغو کرد

کدخبر: ۲۶۸۷۸۲
اقتصادنیوز؛ ماتئوش موراویتسکی، نخست‌وزیر لهستان در اعتراض به موضع گیری اخیر نتانیاهو، و در تماسی تلفنی با وی اعلام کرد که سفرش به اسرائیل را لغو کرده است.
نخست‌وزیر لهستان سفر به اسرائیل را لغو کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ نخست وزیر لهستان امروز و در واکنش به مواضع نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که سفر به سرزمین‌های اشغالی را لغو کرده است.

«ماتئوش موراویتسکی» (Mateusz Morawiecki) نخست وزیر لهستان در تماسی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به وی اعلام کرد که سفر فردای خود به سرزمین‌های اشغالی را لغو کرده است.

این در حالیست که سفیر اسرائیل در لهستان، جمعه گذشته به وزارت خارجه این کشور احضار شد.

پنج‌شنبه گذشته در حالی که لهستان در اقدامی همسو با سیاست‌های ضدایرانی واشنگتن و تل‌آویو میزبان نشستی علیه جمهوری اسلامی ایران بود، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل بار دیگر لهستانی‌ها را همدست آلمان‌نازی خواند.

اشاره نتانیاهو به قانونی است که چند ماه پیش در پارلمان لهستان تصویب شد و بر اساس آن افراد حق ندارند لهستان را همدست آلمان نازی بخوانند.

تصویب آن قانون که البته بعدا کمی تعدیل شد، به بروز مناقشه‌ای دیپلماتیک میان ورشو و تل‌آویو منجر شد، اما در نهایت تحت فشار آمریکا طرفین تابستان امسال بیانیه‌ای مشترک صادر کردند که در آن تأکید شده بود که لهستان در کشتار یهودیان نقشی نداشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید