ترامپ: گزارش اطلاعات آمریکا دروغ است/ پوتین راست می­‌گوید

کدخبر: ۲۶۸۹۰۸
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهوری آمریکا گزارش اطلاعات آمریکا مبنی بر وجود موشک‌­های کره‌شمالی که می­‌تواند خاک این کشور را هدف قرار دهد، تکذیب و سخنان رئیس‌جمهوری روسیه را تایید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، روسیا الیوم گزارش داد، «اندرو مک کیب»، قائم مقام دفتر تحقیقات فدرال آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» گفت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور گزارشی را که مدعی است کره‌شمالی موشک­‌هایی را در اختیار دارد که می­‌تواند خاک این کشور را مورد هدف قرار دهد، تکذیب کرده است، چرا که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به وی اطلاع داده که پیونگ‌یانگ چنین موشک­هایی را در اختیار ندارد.

مک کیب افزود: «هنگامی که کارمندان اطلاعات تأکید کردند که اخبار روس‌­ها با گزارش­های اطلاعاتی همخوانی ندارد، ترامپ در پاسخ گفت که این گزارش برای من مهم نیست، من به پوتین اعتماد دارم».

مک کیب تأکید کرد که نسبت به بی‌­تفاوتی ترامپ برای شناخت و درک حقایق امور ناراحت است.

پیش از این گزارش، مرکز مطالعات استراتژیک بین‌المللی در واشنگتن از وجود یک پایگاه نظامی در کره شمالی خبر داد که پیونگ‌یانگ آن را علنی نکرده بود و برای پرتاب موشک‌­های میان‌برد بالستیک مورد استفاده قرار می‌­گیرد.

در این گزارش آمده است که پایگاه مذکور نقش اصلی را در گسترش موشک­‌های بالستیک که می‌­تواند کره‌جنوبی و ژاپن و حتی منطقه گوام آمریکا در غرب اقیانوس آرام را مورد هدف قرار دهد، ایفا می‌‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید