رئیس مجلس ترکیه استعفا می‌دهد

کدخبر: ۲۶۸۹۳۹
اقتصادنیوز: رئیس مجلس ترکیه که حزب عدالت و توسعه وی را به عنوان کاندیدای خود برای شهرداری استانبول معرفی کرده است، استعفای خود را از ریاست مجلس اعلام خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه ینی شفق نوشت، بن‌علی ییلدیریم، رئیس مجلس ترکیه، امروز (دوشنبه) احتمالا از ریاست مجلس استعفا می‌کند.

بر اساس این گزارش، ییلدیریم که حزب عدالت و توسعه وی را به عنوان کاندیدای خود برای شهرداری استانبول در انتخابات محلی ۳۱ مارس معرفی کرده است امروز ضیافت شامی را با حضور نمایندگان مجلس ترکیه و روسای پیشین مجلس این کشور برگزار و استعفای خود را از ریاست مجلس ترکیه اعلام خواهد کرد.

پس از استعفای ییلدیریم که از زمان معرفی وی به عنوان کاندیدای حزب حاکم عدالت و توسعه برای شهرداری استانبول بحث‌های زیادی درباره ضرورت استعفای وی مطرح بود، جلال آدان، نایب رئیس مجلس ترکیه، به عنوان مسن‌ترین نایب رئیس تا زمان انتخاب رئیس جدید مجلس ترکیه این سمت را به صورت موقت بر عهده خواهد گرفت.

ییلدیریم که پیشتر نخست وزیر ترکیه بود با استقرار نظام ریاستی و حذف نخست وزیری در ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۸ میلادی به سمت رئیس مجلس ترکیه انتخاب شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید