دستاورد اسرائیل از ورشو؛ سران لهستان سفر به اسرائیل را لغو کردند

کدخبر: ۲۶۸۹۴۹
اقتصادنیوز؛ پس از آنکه نخست‌وزیر لهستان روز گذشته سفر به اسرائیل را لغو کرد، متژنابع اسرائیلی اعلام کردند که احتمالا وزیر خارجه لهستان نیز مشارکت خود را در نشست ویزگراد لغو کند.
دستاورد اسرائیل از ورشو؛ سران لهستان سفر به اسرائیل را لغو کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ رادیو اسرائیل اعلام کرد که بعد از اظهاراتی که یسرائیل کاتس، وزیر خارجه موقت این رژیم درباره هولوکاست و مشارکت لهستان در آن ایراد کرد، احتمالاً وزیر خارجه لهستان نیز مشارکت خود را در نشست ویزگراد لغو کند.

سفیر لهستان در اسرائیل اظهارات کاتس را نژادپرستانه و توهین‌آمیز خواند.

رئیس دفتر نخست‌وزیر لهستان نیز اعلام کرده که تصمیم نهایی درباره مشارکت در این نشست امروز (دوشنبه) اتخاذ خواهد شد.

وی تأکید کرده که نخست‌وزیر منتظر پاسخ جدی به اظهارات کاتس است.

کاتس گفته بود: در عرصه دیپلماسی انسان همواره از جریحه‌دار کردن احساسات دیگران خودداری می‌کند، اما هیچ کسی این واقعیت تاریخی را تغییر نخواهد داد که لهستانی‌ها با نازی‌ها همکاری کردند.

پیش از این نیز نخست‌وزیر لهستان به نشانه ناخشنودی از اظهارات پی در پی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در جریان اقامت هفته گذشته او در ورشو، در خصوص «همدستی لهستانی‌ها با نازی‌ها»، سفر خود به اراضی اشغالی را لغو کرد. قرار بود نخست‌وزیر لهستان در کنار رهبران شمار دیگری از کشورهای اروپای مرکزی، مانند چک، مجارستان و اسلوونی در نشست گروه موسوم به ویزگراد در قدس شرکت کند.

وزارت خارجه لهستان همچنین آنا ازری، سفیر اسرائیل را برای اعلام مراتب اعتراض خود نسبت به سخنان نخست‌وزیر اسرائیل احضار کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید