به دلیل مناقشه تنگه کرچ؛

موگرینی از احتمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه خبر داد

کدخبر: ۲۶۸۹۵۳
اقتصادنیوز؛ فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در اظهاراتی از احتمال اعمال تحریم های جدید علیه روسیه از سوی این اتحادیه خبر داد.
موگرینی از احتمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه خبر داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان این مطلب عنوان داشت که بواسطه تنش های بوجود آمده در خصوص تنگه کرچ، احتمال آن وجود دارد که ظرف دو هفته آینده تحریم های جدید علیه روسیه از سوی اتحادیه اروپا اعمال شود.

پیش از این، کارین کنایسل، وزیرخارجه اتریش اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا در نظر دارد تا دور جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه بدلیل تنش در تنگه کرچ اعمال کند.

وزیرخارجه اتریش این تحریم‌ها را علیه برخی مقامات و افراد روسی عنوان کرده که در جریان تنش با اوکراین در تنگه کرچ نقش داشته‌اند.

کنایسل همچنین تاکید کرده که تحریم‌های مشابهی نیز از سوی کاخ سفید علیه مسکو به زودی اعمال خواهد شد.

حدود چهار ماه پیش در اواخر ماه نوامبر به یکباره تنشی جدید به واسطه عبور چند فروند ناو اوکراینی از تنگه کرچ واقع در دریای سیاه شکل گرفت و نیروی دریایی روسیه اقدام به توقیف این ناوهای واکراینی و خدمه آن کرد.

تنش میان روسیه و اوکراین بر سر تنگه کرچ به تنش غرب و مسکو منجر شد و کشورهای غربی با انتقاد از دولت روسیه خواستار آزادی ملوانان بازداشتی اوکراینی شدند.

روسیه با اعلام نقض آب‌های سرزمینی خود توسط ناوهای اوکراینی از آزادسازی نیروهای دریایی اوکراین خودداری کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید