رئیس سازمان زندان‌ها خبر داد؛

عفو بیش از 36 هزار زندانی به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب

کدخبر: ۲۶۹۲۰۳
اقتصادنیوز؛ اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندانها با اشاره به اجرای طرح عفو گسترده گفت: تعداد ۲۲۷۰۰ نفر از زندانیان تا ابتدای روز جاری آزاد و تعداد ۱۳۴۰۰نفر مشمول تخفیف مجازات شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ در ادامه اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان که در پی موافقت مقام معظم رهبری «مدظله العالی» با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه در استان‌های سراسر کشور به اجرا درآمده است تعداد ۲۲۷۰۰ نفر از زندانیان تا ابتدای روز جاری آزاد و تعداد ۱۳۴۰۰نفر مشمول تخفیف مجازات شدند.

آزادی بیش از ۳۶هزارنفر در اجرای طرح عفو گسترده

رئیس سازمان زندان‌ها با اعلام این خبر گفت: تا پایان روز بیست و نهم بهمن تعداد۳۶۲۰۰ نفر از زندانیان مشمول بخشنامه عفو مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به مناسبت چهلمین بهار انقلاب اسلامی شدند.

جهانگیر با قدردانی از مراجع قضایی و مسئولین زندان‌های سراسر کشور به علت اهتمام ویژه برای اجرای این بخشنامه ابراز امیدواری کرد تا چند روز آینده تمامی زندانیانی که امکان بهره مندی از این بخشنامه را دارند مشمول حکم آزادی و یا تخفیف مجازات شوند.

بر اساس آمار استان‌های تهران و خراسان رضوی به ترتیب با ۲۰۶۷ و ۲۰۲۵بیشترین آمار آزادی و استان اصفهان با تعداد۱۵۰۰ زندانی بیشترین تخفیف مجازات را تا این تاریخ داشته اند.

بیشترین تعداد آزادی بر اساس گروه سنی با تعداد ۶۳۱۳ نفر متعلق به گروه سنی ۲۶-۳۲ است.

همچنین تعداد ۶۰۶ نفر از زندانیان آزاد شده را زنان تشکیل می‌دهند.

با توجه به ادامه اجرای این بخشنامه پیش بینی می‌شود با اجرای کامل این بخشنامه که در راستای رافت اسلامی و توسعه عدالت اجتماعی انجام می‌گیرد تعداد قابل توجهی از زندانیان آزاد و به کانون خانواده بازگردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید