آیا تیم فوتبال بانوان ایران راهی فلسطین می‌شوند؟

کدخبر: ۲۶۹۲۵۵
اقتصادنیوز: میزبانی فلسطین اشغالی در مرحله دوم انتخابی فوتبال المپیک 2020 و عدم امکان حضور تیم ملی بانوان در این کشور، به مهم ترین چالش این روزهای ورزش ایران تبدیل شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران ؛ تیم ملی فوتبال بانوان بعد از ماه‌ها بلاتکلیفی در یک سال گذشته تشکیل و رفته رفته به مرز آمادگی رسید. این تیم توانست در مرحله نخست انتخابی المپیک 2020 در قاره آسیا صدرنشین شود و در مرحله دوم با تیم‌های فیلیپین، چین تایپه و فلسطین در یک گروه قرار بگیرد.

از بدشانسی تیم ملی ایران، AFC برای مرحله دوم، فلسطین را به عنوان میزبان این گروه انتخاب کرده و همین موضوع در فاصله 50 روز تا شروع مسابقات به چالشی برای فوتبال بانوان تبدیل شده است.

مطابق قوانین داخلی، هیچ مجوزی برای سفر اتباع ایرانی و نمایندگان ایران به فلسطین که امنیت آن منطقه توسط رژیم صهیونیستی تامین می‌شود، وجود ندارد و بر همین اساس تیم ملی ایران هم نمی تواند به این کشور برود.

فلسطین در حالی به این مرحله رسید که ضعیف ترین تیم مسابقات بود و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به دیگر تیم سوم مرحله نخست، مجوز این مرحله را به دست آورد و حالا با میزبانی در ورزشگاه شهر الرام واقع در استان اورشلیم یا بیت المقدس، منجر به مشکل بزرگی برای تیم ملی ایران شده است.

تیم ملی ایران برای عبور از این مشکل، یک راه بیشتر ندارد و آن هم لغو میزبانی فلسطین است که فدراسیون فوتبال از چندین روز قبل در نامه‌ای رسمی به AFC خواهان میزبانی کشور دیگری از جمله خود ایران شده تا به سلامت از این گذرگاه عبور کند و خطری تیم ملی و منافع ایران را تهدید نکند.

از نخستین روز شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون، هیچ فرد یا گروهی از ایران عازم فلسطین تحت نظر دولت خودگردان به ریاست محمود عباس نشده است.

به گزارش جی پلاس؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا، شاید در صورت عدم اعلام آمادگی هیچ کشوری (از جمله ایران) جزء فلسطین به آنها میزبانی داده باشد اما در شرایطی که درخواست عربستان سعودی مبنی بر عدم امنیت در ایران برای تیم های آن کشور را می پذیرد و میزبانی مصاف های دو تیم را به کشور ثالث واگذار می کند، اکنون نیز در صورت یک استدلال محکم و قوی از سوی فدراسیون فوتبال ایران مبنی بر عدم وجود امنیت در فلسطین اشغالی برای ایرانی ها، میزبان را تغییر دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید