تعیین شرایط اعمال ضریب کاهشی مالیات بر ارزش افزوده

کدخبر: ۲۶۹۲۹۰
اقتصادنیوز: نمایندگان مردم در خانه ملت به سازمان امور مالیاتی اجازه دادند مالیات بر ارزش افزوده برخی از مودیان را با اعمال ضریب کاهشی تعیین کند.

به گزارش اقتصادنیوز ، نمایندگان در نشست علنی عصر امروز (سه‌شنبه، ۳۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور با بند (و) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند (و) تبصره (۶) آمده است: سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند مالیات بر ارزش افزوده گروه‌هایی از مؤدیان مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده را با اعمال ضریب کاهشی ارزش افزوده فعالیت آن بخش تعیین کند. مقررات این بند درخصوص دوره‌هایی که مالیات آنها قطعی نشده است، جاری خواهد بود. ضریب ارزش افزوده هر فعالیت با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور به تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد.

هادی قوامی در مورد این بند گفت: در حال حاضر برخی گروه ها برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مشکل دارند؛ بنابراین باید مالیات بر ارزش افزوده از آنها از مابه التفاوت فروش اخذ شود. محمود شکری همچنین گفت: در حال حاضر مالیات بر ارزش افزوده‌ای که در کشور اخذ می‌شود ۹ درصد است؛ بنابراین اگر گروهی کمتر از این درصد پرداخت کنند در واقع در حق گروه های دیگر اجحاف می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید