برنی سندرز یک مسلمان را مدیر انتخاباتی خود کرد

کدخبر: ۲۶۹۴۲۰
اقتصادنیوز: سناتور برنی سندرز نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا 'فیض شاکر' از چهره های مسلمان و پیشروی حزب دمکرات را برای مدیریت کارزار انتخاباتی خود انتخاب کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دیلی بیست نوشت، سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت با استخدام شاکر یکی از فعال ترین چهره های حزب دمکرات که ارتباط خوبی با بدنه کارشناسی و اندیشکده های حزب دمکرات دارد را وارد مبارزات انتخاباتی کرده است. 

شاکر از 'اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا' که در آنجا از اوایل سال 2017 میلادی تاکنون مدیر بخش سیاست ملی بوده است، به تیم عملیاتی سندرز می پیوندد . شاکر 39 ساله پیش از پیوستن به این اتحادیه، مشاور ارشد 'هری رید' رئیس وقت اکثریت دمکرات مجلس سنا و پیش از آن نیز با 'نانسی پلوسی' رهبر دمکرات مجلس نمایندگان کار کرده است. شاکر در ابتدا به عنوان یکی از سردبیران وبسایت 'تینک پروگرس' شاخه خبری مرتبط با اندیشکده 'مرکز پیشرفت آمریکایی' صاحب نام شد. 

به نوشته دیلی بیست، شاکر بطور حتم اولین مدیر یکی از کارزارهای مهم انتخاباتی در آمریکا است که به عنوان یک مسلمان شناخته می شود. سندرز هم خود یک یهودی است. 

سندرز 77 ساله، پیش تر و در انتخابات مقدماتی 2016 آمریکا نامزدی از حزب دمکرات را به رقیب هم حزبی آن زمان خود «هیلاری کلینتون» واگذار کرد. وی که هم اکنون نماینده ایالت ورمونت در مجلس سنای آمریکا، رئیس کمیته امور بازنشستگان و همچنین از جمله اعضای ارشد کمیته بودجه این مجلس است، در انتخابات بعدی نزدیک به 79 سال خواهد داشت. به همین جهت، بسیاری با دیده تردید به توانایی او برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی می‌نگرند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در واکنش به اعلام نامزدی «برنی سندرز» برای انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور، با حمله به این سناتور دمکرات گفت که به عقیده‌ او، 'سندرز وقت مناسب خود را از دست داد زیرا حضوری عالی در انتخابات گذشته داشت اما هیلاری کلینتون با احترام با او برخورد نکرد.' 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید