تعدادی از وفاداران به هیتلر هنوز از آلمان حقوق می‌گیرند!

کدخبر: ۲۶۹۴۹۴
​اقتصاد نیوز:پارلمان بلژیک روز سه‌شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که ده‌ها نفر در بلژیک و بریتانیا به‌واسطه همکاری با حکومت هیلتر در جریان جنگ جهانی دوم همچنان از آلمان حقوق می‌گیرند.
تعدادی از وفاداران به هیتلر هنوز از آلمان حقوق می‌گیرند!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از یورو نیوز، به گفته مقامات بلژیکی هویت این افراد برای پلیس و تشکیلات امنیتی این کشور ناشناخته است و تنها مقامات آلمانی از هویت آنها آگاهی دارند.

به گفته پارلمان بلژیک مبالغ پرداختی به همدستان پیشین نازی‌ها بدون احتساب مالیات است و مقامات این کشور تنها می‌دانند که همچنان ۳۰ نفر در این کشور این غرامت‌ها را دریافت می کنند.

بر اساس این گزارش، شواهد و مدارکی وجود دارد که ثابت می کند مستمری بگیران دولت آلمان نازی در کشور بریتانیا نیز سکونت دارند، اما تعداد آنها هنوز مشخص نیست.

این گزارش می‌افزاید که حقوق بگیران کسانی هستند که با گردان حفاظتی حزب نازی است، اس اس همکاری می‌کردند.

این افراد پس از اشغال بلژیک با امضای پیمانی به هیتلر اعلام وفاداری کرده‌اند. برخی از نمایندگان پارلمان فدرال بلژیک با تصویب یک طرح خواستار کشف حقیقت و اعلام آن از سوی مقامات آلمانی شده‌اند.

گفته می شود مبلغ دریافتی این افراد بین ۴۳۵ تا ۱۲۷۵ یورو در ماه است. نمایندگان پارلمان بلژیک خواستار اجرای دست کم «عدالت مالیاتی» برای این افراد هستند. در جریان کنفرانس معروف پوتسدام که در سال ۱۹۴۵ برگزار شد نامی از مستمری بگیران خارجی دولت آلمان نازی نیامده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید