فرمانده مرزبانی ناجا:

هر 24 ساعت 30 درگیری مرزی داریم

کدخبر: ۲۶۹۶۱۷
اقتصادنیوز: فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در شبانه روز حداقل بیش از 30 درگیری با ریشه های مختلف در مرزهای کشور داریم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ قاسم رضایی توضیح داد: این درگیری ها ریشه های مختلفی همچون مواد مخدر، تروریستی و شرارت دارند.

وی به شهادت مرزبانان سپاه در حادثه تروریستی جاده خاش - زاهدان اشاره کرد و گفت: تهدیدات و فتنه ها بسیار هستند، اما چون کشفیات و دستگیری های ما قابل انتشار نیستند، مردم از آن ها باخبر نمی شوند؛ وقوع حوادث تلخی همچون شهادت مرزبانان سپاه باعث می شود که مردم با گوشه ای از فداکاری های مرزداران غیور کشور آشنا شوند.

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه حضور مقتدرانه مرزبانان در مرزها امنیت بسیار مطلوبی در کشور ایجاد کرده است، گفت: وقوع چنین اقدام کوری نمی تواند امنیت بالا و فداکاری مرزداران جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرد.

سردار رضایی با بیان اینکه تروریست ها در آن طرف مرز مستقر شده اند، گفت: با توجه به وضعیت ارتفاعات و دره های مرزی، برخی از تروریست ها از مرز عبور و به کشور نفوذ می کنند که در اکثر موارد یا کشته می شوند و یا باز می گردند.

***مرز مشترک را مشترک کنترل کنیم

وی افزود: پروتکل ها و تعاملاتی را با طرف های پاکستانی داریم اما از دولت و دست اندرکاران پاکستانی انتظار می رود که مرز مشترک را مشترک مدیریت کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه باید برای مقابله با عقبه گروه های تروریستی و شرارت ها، پاکستانی ها وارد عمل شوند، گفت: ایران و پاکستان 2 کشور مسلمان هستند و ارتباط خوبی دارند، از این رو باید با همکاری یکدیگر دمل چرکین تروریست را درمان کنند.

سردار رضایی عنوان کرد: پاکستان ارتش و نیروهای امنیتی قدرتمندی دارد و می تواند در صورت اراده، موضوع تروریست را مدیریت کنند؛ اگر همکاری های متقابل برای حفاظت از مرز انجام شود، بدون شک فتنه هایی که از جانب استکبار ایجاد شده اند خنثی خواهند شد.

شامگاه 24 بهمن سال جاری یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان اسلام که پس از اتمام ماموریت مرزبانی از منطقه عازم موطن خود بودند، در جاده خاش- زاهدان توسط خودروی انتحاری تروریست‌های تکفیری هدف حمله قرار گرفت که در جریان این جنایت تروریستی 28 تن از کارکنان نیروی زمینی سپاه به شهادت رسیدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید