تحریم یوتیوب توسط شرکت های بزرگ

کدخبر: ۲۶۹۶۴۹
​اقتصاد نیوز:والت دیسنی، اپیک گیمز، نستله و برخی شرکت های دیگر هزینه کردن برای تبلیغات در یوتیوب را متوقف کرده و این پلتفرم ویدیویی را تحریم کرده اند.
تحریم یوتیوب توسط شرکت های بزرگ

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، مجله فوچون نوشت تحریم یوتیوب پس از تشریح یک بلاگر در این باره روی داد که چگونه گوگل از نظرات زیر ویدیوها برای پیشنهاد موارد مرتبط استفاده می کند. به گفته او برخی از ویدیوها به حرکات ورزشی کودکان مرتبط بود اما برخی افراد در زیر آنها نظراتی گذاشته بودند که می توان آنها را به سوء استفاده از کودکان تعبیر کرد. این در حالی است که برخی معتقدند این ویدیوها اساساً مستهجن نیستند.

دیسنی و نستله مدعی شده اند که تبلیغات آنها قبل از برخی از این ویدیوها به تعدادی از کاربران نمایش داده می شود. به گفته سخنگوی نستله اکنون تمامی کمپین های تبلیغاتی شرکت، در یوتیوب در ایالات متحده معلق شده. به گفته فردی مطلع از موضوع که نخواسته نامش فاش شود، دیسنی صرف هزینه تبلیغ در یوتیوب را هم متوقف کرده و البته این موضوع هنوز به صورت عمومی اعلام نشده است.

تحریم یوتیوب

در کنار این شرکت ها، اپیک گیمز، ناشر بازی های ویدیویی و شرکت بزرگ تولید کننده غذاهای بسته بندی شده Dr. August Oetker KG هم پس از به نمایش درآمدن تبلیغاتشان قبل از آغاز ویدیوهای جنجالی، صرف هزینه تبلیغات در یوتیوب را متوقف کرده اند.

کارشناسی که موضوع مرتبط با نمایش ویدیوها را کشف کرده معتقد است اگر روی یکی از این ویدیوها کلیک شود، الگوریتم یوتیوب نمونه های مشابه را هم نمایش می دهد. یوتیوب در پاسخ به این موضوع بر برخورد با چنین مواردی تأکید کرده:

«هر محتوایی (از جمله نظرات) که افراد زیر سن قانونی را به مخاطره اندازد، نفرت انگیز است و ما در یوتیوب سیاست های روشنی برای ممنوعیت این موارد داریم. ما به سرعت حساب ها و کانال ها را حذف می کنیم و فعالیت های غیر قانونی آنها را به مسئولین گزارش کرده و نظرات نقض کننده را غیر فعال می کنیم».

تحریم یوتیوب

به گفته سخنگوی یوتیوب میزان هزینه ای که برای این مجموعه تبلیغات صرف شده کمتر از 8 هزار دلار در کمتر از 60 روز بوده و البته این شرکت قصد دارد هزینه را به شرکت های آگهی دهنده باز گرداند.

این اولین باری نیست که گوگل با تحریم یوتیوب روبرو شده. دو سال پیش بود که چندین شرکت بزرگ تبلیغات در یوتیوب را به علت محتوای افراطی و خشونت آمیز متوقف و برخی دیگر تهدید به توقف تبلیغات کردند. علاوه بر این گفته می شود که مدت ها است یوتیوب تحت فشار انتقادها به علت میزبانی از ویدیوهای نا مناسب برای کودکان قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید