عراق به نیروهای نظامی در مرز با سوریه آماده‌باش داد

کدخبر: ۲۶۹۷۱۰
اقتصادنیوز: فرماندهی نیروهای مشترک عراق از آماده‌باش در نوار مرزی با سوریه خبر داد و اعلام کرد، این اقدام با هدف جلوگیری از نفوذ احتمالی عناصر داعش صورت گرفته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، فرماندهی عملیات مشترک عراق در ساعات پایانی پنجشنبه شب (دیشب) اعلام کرد، نیروهای عراقی در مرز با سوریه به حالت آماده‌باش در آمده‌اند تا جلوی پیامدهای احتمالی هرگونه نفوذ عناصر داعش (به خاک عراق) و نیز تعرض به نیروهای عراقی در نوار مرزی با سوریه را بگیرند. 

بر اساس گزارش روزنامه «القدس العربی»، در بیانیه مذکور آمده، فرماندهی نیروهای مشترک تأکید می‌کند اتفاقات در نوار مرزی عراق و سوریه و پیامدهای امنیتی احتمالی آن بر وضعیت داخلی عراق را تحت نظر دارد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق تأکید کرد، در مسأله مبارزه با تروریسم،‌ نابودی آن و نیز جلوگیری از تأثیر آن بر امنیت داخلی عراق، سستی نخواهد شد.

در ادامه این بیانیه تأکید شده، بازگشت آوارگان عراقی از اراضی سوریه با نظارت و هماهنگی وزارت مهاجرت و آوارگان و نیز کمیساریای حقوق بشر و دیگر نیروهای امنیتی خواهد بود.

فرماندهی عملیات مشترک بازگشت دسته‌جمهی ساکنان اردوگاه ‌«الهول» در شمال شرق سوریه را تکذیب کرد و گفت، تصمیم‌گیری درباره بازگشت آوارگان عراقی از این اردوگاه در حال بررسی است.

پنجشنبه (دیروز) خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام عراقی گزارش کرد، 10 کامیون متعلق به ائتلاف آمریکا که حامل عناصر داعش بود، امروز از سوریه وارد خاک عراق شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید