امام جمعه موقت یزد:

ملتی که کتاب نخواند ناچار به تکرار تجربیات دیگران است

کدخبر: ۲۶۹۸۰۹
امام جمعه موقت یزد تاکید کرد: هر ملتی که کتاب نخواند و مطالعه نکند، ناچار است همه تجربیات دیگران را تکرار و خطاهای آنها را دوباره مرتکب شود.
ملتی که کتاب نخواند ناچار به تکرار تجربیات دیگران است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، آیت‌الله حسن معزالدینی در ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه کتاب یزد گفت: اصولا همه مردم باید بدانند که بهترین یار و همدم آنها کتاب است و هر ملتی که کتاب نخواند و مطالعه نکند، ناچار است همه تجربیات دیگران را تکرار و خطاهای آنها را دوباره مرتکب شود.

وی با بیان اینکه امروز جامعه ما با ضعف اخلاق در همه صنف‌ها مواجه است، اظهار داشت: همگان از حوزوی و دانشگاهی و پزشک تا اصناف و بازاریان باید تلاش کنند که اخلاق‌مدار بوده و قعده صنف خود را بدانند و رعایت کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد ادامه داد: باید تلاش کنیم جوانان را قبل از ورود به هر صنفی، با اخلاق آن آشنا کنیم و این از طریق مطالعه میسر است. مدیران نیز باید به این سمت سوق پیدا کنند زیرا امروز در جامعه به معنای واقعی با ضعف مدیریت مواجه هستیم.

معزالدینی در مورد نمایشگاه کتاب نیز تصریح کرد: امسال نمایشگاه از نظم بیشتری برخوردار است و تخفیف‌های ارائه شده برای مردم خوب است و امیدواریم از آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد" مردم کشور ما اغلب به‌جای اینکه کتابخوان باشند، کتاب‌باز هستند یعنی تعداد کتاب برای آنها مهم است در حالی که باید کتاب را خواهند و در اختیار دیگران قرار داد تا از آن استفاده کنند که لازم در این مورد نیز فرهنگ‌‌سازی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید