حجم حضور نظامی آمریکا در سوریه

کدخبر: ۲۶۹۸۱۷
یکی از مقامات بلندپایه دولت آمریکا اعلام کرد تعداد نیروهای نظامی این کشور که در سوریه حفظ خواهند شد، 400 نفر خواهد بود.
حجم حضور نظامی آمریکا در سوریه
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، این مقام ارشد دولتی روز جمعه اعلام کرد که آمریکا در مجموع حدود 400 سرباز را در سوریه نگاه خواهد داشت که در دو منطقه، یکی در شمال شرق سوریه و دیگری در پایگاه نظامی آمریکا در منطقه تنف، مستقر خواهند بود.

پیش از این کاخ سفید اعلام کرده بود آمریکا تصمیم دارد «یک نیروی کوچک صلح بانی» متشکل از دویست نظامی خود را فعلا در سوریه حفظ کند.

دویست سرباز اضافی آمریکا که خبر ماندن آن ها در شمال شرق سوریه روز جمعه رسانه ای شد، احتمالا جزو گروه 800 تا 1500 نفره ای خواهند بود که متحدان اروپایی آمریکا متعهد به اعزام آن ها برای رصد کردن منطقه امن سوریه شده اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اواخر سال گذشته میلادی خبر داد که واشنگتن دو هزار نیروی آمریکایی خود را از سوریه خارج می کند. مقام های آمریکایی در توجیه این تصمیم اعلام کردند که گروه تروریستی داعش در سوریه شکست خورده است.

تصمیم یکجانبه ترامپ در خروج نیروهای آمریکایی از سوریه با مخالفت های بسیاری همراه شد به طوری که "جیمز ماتیس" وزیر دفاع ایالات متحده و "برت مک گورک" نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش از سمت خود استعفا کردند.

در حالی که رئیس جمهوری آمریکا در ابتدا از زمانبندی 60 روزه برای خروج همه نظامیان کشورش از سوریه سخن گفته بود، با وجود گذشت نزدیک به سه ماه هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید