مقابله مایکروسافت با هکرهای روسی در اروپا

کدخبر: ۲۶۹۸۲۵
​اقتصاد نیوز:پس از کشف چند حمله به نهادهای سیاسی و حقوق بشری اروپا توسط مایکروسافت، این شرکت آمریکایی تصمیم دارد برای مقابله با هکرهای روس سرویس امنیت سایبری «AccountGuard» خود را در چند کشور اروپایی پیاده سازی کند.
مقابله مایکروسافت با هکرهای روسی در اروپا

به گزارش اقتصاد نیوز وبه نقل از دیجیاتو، حملات مورد اشاره که طی ماه های پاییز 2018 رخ داده اند، کارمندان شورای ارتباطات خارجی آلمان، بنیاد مارشال و مؤسسه اسپن (از اتاق فکرهای اروپا) را هدف قرار داده و با افشای اطلاعات مربوط به مقامات آلمانی، شنود پیام های دیپلماتیک اروپا و حمله به دانشگاه های امنیت سایبری انگلستان، موجب نگرانی بسیاری از دولت های اروپایی شدند.

نکته جالب توجه، روش مورد استفاده هکرهاست که با متد حمله به نهادهای آمریکایی یکسان بوده و از طریق URL های آلوده و آدرس های ایمیل دستکاری شده، نوع خاصی از حملات فیشینگ تحت عنوان «Spearphishing» را ترتیب داده اند.

به گفته مایکروسافت، هدف اصلی مهاجمان دستیابی به اطلاعات امنیتی خاص مانند کلمات عبور و دسترسی های ویژه برخی کارمندان بوده که در مجموع، 104 حساب کاربری کارمندان در بلژیک، فرانسه، آلمان، لهستان، رومانی و صربستان مورد حمله قرار گرفته است.

شرکت ساکن ردموند همچنین عنوان کرده اکثر حملات توسط گروهی موسوم به «Strontium» انجام شده اند. این گروه که با نام های دیگری همچون APT 28 و Fancy Bear (همچنین Sofancy و Pawn Storm) نیز شناخته می شود، به اعتقاد مؤسسات امنیت دیجیتال، با دولت روسیه ارتباط داشته و دستورات خود را از کرملین دریافت می کند.

لازم به ذکر است که مایکروسافت تا کنون تلاش های زیادی در زمینه خنثی سازی حملات هکرهای روس انجام داده و برای افزایش امنیت اتحادیه اروپا، سرویس AccountGuard خود را به کشورهای آلمان، فرانسه، اسپانیا، هلند، سوئد، دانمارک، فنلاند، استونی، پرتغال، اسلواکی، لتونی و لیتوانی ارائه کرده است.

البته هکرهای روس هم بیکار نیستند و باید دید با نزدیک شدن به دوران انتخابات در اروپا، مایکروسافت تا چه حد در تأمین امنیت کشورهای اروپایی موفق خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید