واکنش علی‌اکبر صالحی به تصمیم روز گذشته اف‌ای‌تی‌اف و خروج ایران از برجام

کدخبر: ۲۶۹۹۱۰
اقتصادنیوز: رئیس سازمان انرژی اتمی درباره تمدید تعلیق اقدام ‌تقابلی علیه ایران از سوی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اظهار کرد: این اقدام نشان می‌دهد که طرف مقابل نمی‌خواهد شرایط را به جایی برساند که احساس بن‌بست ایجاد شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز در حاشیه بازدید نمایشگاه سرآمدان فناوری و صنعت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره اقدام متقابل ایران در برابر تعلل اعضای برجام در عمل به تعهدات‌شان با تاکید بر اینکه تصمیمات ما در رابطه با برجام حساب شده هستند و بر اساس احساسات در این زمینه تصمیم‌گیری نمی‌کنیم، اظهار کرد: همان طور که مقام‌معظم رهبری خیلی واضح موضع جمهوری اسلامی را بیان کردند، ما اقدامات را رصد و تصمیماتی حساب شده اتخاذ می‌کنیم.

وی افزود: اگر هیأت نظارت بر برجام و مقام معظم رهبری به این نتیجه برسند که حضور ما در برجام دیگر مفید نیست، دستورات لازم را صادر خواهند کرد. ما لحظه‌ای تصمیم نمی‌گیریم بلکه بر اساس حقایق و رصد دقیق تحولات عمل می‌کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین درباره تمدید تعلیق اقدام تقابلی علیه ایران از سوی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) گفت: این اقدام نشان می‌دهد که طرف مقابل نمی‌خواهد شرایط را به جایی برساند که احساس بن‌بست ایجاد شود؛ متقابلاً نیز این موضوع در ایران بررسی می‌شود و هر آنچه به نفع منافع ملی باشد تصمیم‌گیری خواهد شد.

صالحی در ادامه با اشاره به دستاوردهای ارائه شده در نمایشگاه سرآمدان فناوری و صنعت خاطر نشان کرد: اینکه می‌بینیم جوانان با باور «ما می‌توانیم» و نشاط با وجود همه فشارهای روانی و اقتصادی بر اساس شعار «ما می‌توانیم» حرکت می‌کنند و با خودباوری چنین دستاوردهایی را تولید کرده‌اند، غرورآفرین است.

وی افزود: ما آینده کشور را در چنین نمایشگاه‌هایی می‌بینیم نه در رسانه‌ها و تبلیغات دشمنان؛ این‌جاست که آینده کشور را می‌سازد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید