پیام تبریک رئیس جمهور آلمان به روحانی جنجال به‌پا کرد

کدخبر: ۲۶۹۹۱۹
اقتصادنیوز: دفتر «فرانک والتر اشتاین مایر» رییس جمهوری آلمان در پاسخ به برخی انتقادها از اقدام وی در ارسال پیام تبریک به همتای ایرانی خود به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ، این اقدام را امری کاملا مرسوم در مناسبات خارجی برلین دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دفتر ریاست جمهوری آلمان روز شنبه به انتقاد برخی رسانه های این کشور از اقدام «اشتاین مایر» در ارسال پیام تبریک به ایران پاسخ داد.

به نوشته نشریه اشترن ؛ بر این اساس رئیس جمهور آلمان به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در پیامی به «حسن روحانی» همتای ایرانی اش تبریک گفت و در مورد بهبود مسائل داخلی ایران ابراز امیدواری کرده بود.

این در حالی است که نشریه هایی مانند «بیلد» و «تاگس اشپیگل» ضمن انتقاد از این کار مدعی شده بودند که اشتاین مایر نباید به دولت ایران به خاطر این اتفاق تبریک می گفته است.

به ادعای این نشریه های آلمانی 22 بهمن که در ایران به عنوان روزی ملی جشن گرفته می شود سالروز سرنگونی رژیم شاه و روی کار آمدن یک نظام سیاسی تندرو در منطقه بوده است.

در پی انتشار متن این پیام تبریک در برخی رسانه های آلمانی، شماری از فعالان حقوق بشر و نمایندگان بوندستاگ نیز در گفتگو با رسانه های آلمانی ادعاهای ضدایرانی مشابهی را تکرار کرده و اقدام اشتاین مایر را به باد انتقاد گرفتند.

با این حال دفتر ریاست جمهوری آلمان با رد این انتقادها اعلام کرد ارسال تبریک به سران کشورها امری معمول در مناسبات خارجی برلین به شمار می رود و ایران نیز از این امر مستثنی نیست.

بر این اساس لحن اینگونه پیام ها مثبت بوده و حاوی ابراز امیدواری برای ادامه همکاری ها است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید