اولین سفیر زن تاریخ عربستان کیست؟

کدخبر: ۲۷۰۱۵۸
اقتصادنیوز: شاهزاده ریما بنت بندر بن سلطان به عنوان اولین سفیر در تاریخ عربستان تعیین شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد، شاهزاده ریما بنت بندر بن سلطان به عنوان سفیر عربستان در آمریکا با درجه وزیر تعیین شد.

شاهزاده ریما از دریچه پول و فعالیت اقتصادی وارد دنیای سیاست و دیپلماتیک شد. وی بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره شرکت "ریمیه" بود و همچنین عضو تعدادی از شوراهای مشاوره محلی و جهانی از جمله شورای مشاوره طرح ملی نوآوری عربستان، شورای مشاوره جهانی شرکت "اوبر" و شورای مشاوره خصوصی کنفرانس ها "تید اکس" است. شاهزاده ریما همچنین پست ریاست اتحادیه ورزش همگانی عربستان و قائم مقام ریاست اداره امور زنان در سازمان کل ورزش این کشور را برعهده داشته است.

این شاهزاده جوان ابتکارعمل "KSA10" را راه اندازی کرده است که یک طرح همگانی برای بالابردن سطح دانش و آگاهی فراگیر بهداشتی است. این طرح وارد کتاب گینس شده است.

شاهزاده ریما همچنین شرکت "الف خیر" را تاسیس کرده است که یک نهاد اجتماعی برای توسعه سبک آموزشی برای حمایت از تلاش های انجام شده جهت رشد سرمایه بشری در عربستان است. هدف این نهاد همچنین کمک به بخش خصوصی و عمومی برای حل و فصل بسیاری از چالش ها در زمینه هدایت شغلی است.

مجله فوربس خاورمیانه شاهزاده ریما را در فهرست "200 زن قوی عرب" در سال 2014 میلادی قرار داد. وی همچنین جایزه "نوآوری ورزشی محمد بن راشد آل مکتوم" در سال 2017 میلادی را کسب کرد.

شاهزاده ریما مدرک کارشناسی مطالعات موزه با تمرکز آکادمیک روی محافظت از آثار باستانی از دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا دارد.

شاهزاده بندر بن سلطان پدر شاهزاده ریما قبلا به مدت 22 سال از 1983 تا 2005 میلادی سفیر عربستان در واشگتن بود و به در نهایت به خاطر وضعیت جسمی کنار گذاشته شد.

شاهزاده ریما در شهر ریاض در سال 1975 میلادی به دنیا آمد و تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه جرج واشنگتن گذراند.

شاهزاده ریما در فعالیت های مبارزه با سرطان سینه با حضور بیش از 10 هزار زن در دسامبر سال 2015 میلادی در شهر ریاض شرکت داشت.

اجلاس جهانی اقتصاد در دافوس سوئیس شاهزاده ریما را با توجه به دستاوردهای توسعه ای و پرونده فعالیت هایش انتخاب کرد تا به برنامه رهبران جوان جهان ملحق شود.

مجله فاست کمپانی آمریکا در سال 2014 میلادی، شاهزاده ریما را در فهرست بالاترین نوآوران قرار داد.

نام شاهزاده ریما همچنین وارد فهرست بزرگترین اندیشمندان جهان شد که مجله فارین پالسی آمریکا در سال 2014 میلادی آن را منتشر می کند.

این شاهزاده سعودی همچنین نمایندگانی کشورش را در بسیاری از محافل جهانی از جمله اجلاس دافوس در اوایل سال جاری و سمینار مدیرعامل عربستان – آمریکا در شهر نیویورک برعهده داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید