مخالفت چین با مداخله نظامی ونزوئلا

کدخبر: ۲۷۰۲۴۹
اقتصادنیوز؛ گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین با هر گونه مداخله نظامی در ونزوئلا مخالفت کرد و به آمریکا هشدار داد: چنین اقدامی باعث تشدید مناقشات و تنش ها در این کشور خواهد شد.
مخالفت چین با مداخله نظامی ونزوئلا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ گنگ شوانگ روز یکشنبه در مصاحبه‌ای در پکن با اشاره به وجود برخی منازعات در ونزوئلا و تلاش های آمریکا برای ارایه کمک رسانی انساندوستانه با شیوه های اجباری گفت: این مناقشات نباید بهانه‌ای برای دامن زدن به تنش ها باشد.

وی افزود: دولت ونزوئلا با آرامش و خویشتنداری در حال برطرف کردن بحران است و می کوشد تا تنش ها گسترده‌تر نشود و به شکل موثری در این زمینه تلاش می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: وقتی که تنش ها در ونزوئلا تشدید شده است، رساندن هر گونه کمک بشر دوستانه آن هم با توسل به زور می تواند به درگیری ها دامن بزند و این رویدادی است که هیچ کس نمی خواهد شاهد آن در ونزوئلا باشد.

از ابتدای ماه میلادی فوریه، 'خوان گوایدو' رئیس مجلس ونزوئلا با فراخوان مخالفان دولت به خیابان، خود را رئیس جمهوری این کشور خواند و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم بلافاصله او را به رسمیت شناخت.

تا کنون حدود 20 کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله بریتانیا، آلمان، فرانسه و اسپانیا با آمریکا در به رسمیت شناختن 'خوان گوایدو' رهبر مخالفان به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا و تحت فشار قرار دادن 'نیکلاس مادورو' رئیس جمهوری این کشور برای برگزاری انتخابات جدید همسو شده اند.

چین در یک دهه گذشته بیش از 50 میلیارد دلار به منظور سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز این کشور، به ونزوئلا قرض داده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید