در دیدار با عراقچی مطرح شد؛

اعلام آمادگی عبدالمهدی برای ایجاد منطقه مشترک اقتصادی با ایران

کدخبر: ۲۷۰۴۱۳
اقتصادنیوز؛ عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در دیدار با معاون وزیر خارجه کشورمان با تاکید بر گسترش روابط دوجانبه گفت که عراق آماده ایجاد منطقه‌ اقتصادی مشترک با ایران همانند منطقه صنعتی عراق و اردن است.
اعلام آمادگی عبدالمهدی برای ایجاد منطقه مشترک اقتصادی با ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ دفتر نخست وزیر عراق امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق با عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران دیدار و دو طرف در رابطه با گسترش همکاری و روابط میان دو کشور در زمینه‌های اقتصادی و تجاری و همچنین در رابطه با مساله آب، مرزها و ویزاها و تمایل دو کشور برای رسیدن به یک تفاهم مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

عراقچی عبدالمهدی

 

نخست وزیر عراق در این دیدار با استقبال از گسترش روابط دوجانبه ایران و عراق که آن را به سود دو کشور و منطقه خواند، گفت: امیدوارم که این دیدارهای متقابل نقطه عطفی در روابط دوجانبه و حل مسائل به تعویق افتاده از جمله مساله آب‌های وارد شده به عراق و تلاش در راستای تحقق منافع دو ملت در تمامی زمینه‌ها باشد.

عادل عبدالمهدی همچنین بر آمادگی عراق برای ایجاد منطقه‌ای مشترک با ایران همانند منطقه صنعتی عراق و اردن تاکید کرد.

از سوی دیگر، عباس عراقچی ضمن ابلاغ سلام گرم رهبری اعلام کرد: امیدواریم سفر پیش‌رو حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به عراق در تقویت و گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری سهیم باشد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز حضور داشت.

عراقچی: سفر روحانی به عراق تاریخی خواهد بود

عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سفر آتی رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق، بسیار مهم و تاریخی است.

معاون وزیر امور خارجه روز دوشنبه پس از نشست کمیته سیاسی مشترک با حضور 'نزار خیرالله' همتای عراقی وی و 'ایرج مسجدی' سفیر ایران در بغداد در پاسخ به سوال ایرنا، گفتگو درباره مقدمات سفر قریب الوقوع دکتر روحانی را از موارد مطرح شده در این نشست ذکر کرد. 

وی گفت: در جریان این سفر تفاهمات و توافقات خوبی میان دو کشور صورت خواهد گرفت و در نشست امروز درباره آن بحث و گفتگوهای خوب و مفیدی انجام شد. 

عراقچی افزود: سفر روحانی نقطه عطفی در تقویت روابط میان ایران و عراق خواهد بود. 

وی درباره مذاکرات انجام شده در جریان نشست کمیته سیاسی مشترک، گفت که در این نشست درخصوص آخرین وضعیت روابط در ابعاد مختلف، راهکارهای توسعه آن و برخی موانع موجود بحث و تبادل نظر شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید