رکورد گرمترین روز زمستانی ایرانشهر در 50 سال اخیرشکسته شد

کدخبر: ۲۷۰۴۷۱
اقتصادنیوز : رئیس گروه تحقیقات کاربردی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: 27 دی ماه بیشینه دمای هوای ایرانشهر برای نخستین بار در 50 سال اخیر به 31 درجه سلسیوس رسید و رکورد جدیدی برای گرمترین روز این شهر ثبت شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ،اله بخش ریگی اظهار داشت: این سومین سال متوالیست که رکورد بیشینه دمای این شهر جابجا می شود به طوریکه رکوردهای قبلی به ترتیب مربوط به سال های 96 و 95 بوده است.

وی ادامه داد: تا پیش از این گرمترین روز دی ماه ایرانشهر با بیشینه دمای 30.2 درجه سلسیوس مربوط به سال 1382 بوده است که از سال 95 به بعد این رکورد بارها و بارها شکسته شد.

رئیس گروه تحقیقات کاربردی هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه میانگین دمای ایرانشهر در دی ماه امسال به نسبت شرایط نرمال 2.7 درجه سلسیوس افزایش یافته است، افزود: به طور کلی در دی ماه میانگین دمای 11 ایستگاه سینوپتیک هواشناسی استان نسبت به شرایط نرمال افزایش یافته است.

وی ادامه داد: دانشمندان معتقدند با افزایش مصرف سوخت های فصیلی و روند رو به رشد میزان گازهای گلخانه ای در جو، میانگین دمای هوای کره زمین روند افزایشی به خود گرفته است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید