اینترنت دوباره متولد می‌شود

کدخبر: ۲۷۰۴۹۳
اقتصاد نیوز:شرکتی اروپایی قصد دارد جهان گسترده اینترنت را پس از سال‌ها توسعه و پیشرفت دوباره بازآفرینی کند.
اینترنت دوباره متولد می‌شود

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان تحقیقاتی هسته‌ای اروپا (CERN) به عنوان یکی از محل‌های آفرینش اینترنت مدرن درصدد است تا در طرحی ویژه به نوعی بازآفرینی دوباره اینترنت بپردازد.

زمانی که مهندسان این سازمان اروپایی برای اولین بار در سال ۱۹۸۹ اولین مرورگر جهان با نام HyperText را طراحی کردند، مطمئنا نمی‌توانستند پیش‌بینی کنند که این پروژه چگونه جهان و زندگی انسان‌ها را متحول خواهد کرد. حال مدیران CERN درصدد هستند تا در آستانه ۳۰ سالگی با اجرای نوعی بازآفرینی از اینترنت، مردم را با چگونگی آغاز این جهان بی‌انتها بیشتر آشنا کنند.

در سال ۱۹۸۹ تیم برنر لی سیستم رایانه‌ای با نام NeXT را تولید کرد که زیر بنای WorldWideWeb یا همان اینترنت امروزی است. به نظر می‌رسد طرح CERN مانند موزه‌ای است که سابقه‌ای ملموس و جذاب را از تمام ویژگی‌های اینترنت مانند مرورگرها، تاریخ، جدول زمانی و کدگذاری‌ها نشان می‌دهد.

تمامی موارد یاد شده از مهم‌ترین عناصر موثر و پرکاربرد در دنیای اینترنت است و کاربران در سراسر جهان همه روزه با آن‌ها درگیر هستند و شاید بتوان گفت WorldWideWeb  بدون این ویژگی‌ها نابود خواهد شد. اگر تنها لحظه‌ای به نفوذ اینترنت در دنیای سینما، کتاب، تحصیل، سلامت، تکنولوژی و بسیاری دیگر از حوزه‌ها تفکر کنید به طور قطع متوجه خواهید شد که این فناوری چگونه زندگی انسان‌ها را نسبت به ۳۰ سال گذشته دچار تحول کرده است و با این دید می‌تواند نگرشی جذاب‌تر به طرح CERN داشت.

امروزه حتی ساده‌ترین و روزمره‌ترین کارها نیز با استفاده از اینترنت قابل انجام است. به عنوان مثال فردی تنها با اشاره به صفحه گوشی خود می‌تواند اجناس مختلف در فروشگاه را مشاهده و پس از انتخاب کالاهای مورد نظر اقدام به خرید کند.

اینترنت دوباره متولد می‌شود

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید