طرح دموکرات‌های مجلس برای ناکام گذاشتن وضعیت فوق‌العاده ترامپ

کدخبر: ۲۷۰۶۰۴
اقتصادنیوز: قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا امروز (سه‌شنبه) طرح دموکرات‌ها برای ناکام گذاشتن وضعیت فوق‌العاده دونالد ترامپ در مرز جنوبی را احتمالا تصویب می‌کنند. این تلاشی است که به تدریج موافقت جمهوری‌خواهان سنا را هم کسب می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری فرانسه نوشت، اعلام وضعیت فوق‌العاده در ۱۵ فوریه از سوی دونالد ترامپ به او اجازه می‌دهد برای ساخت دیواری در مرز مکزیک از میلیاردها دلار استفاده کند و این فراتر از حدود ۱.۴ میلیارد دلاری است که کنگره به ساخت موانع مرزی اختصاص داده است.

اما مجلس نمایندگان آمریکا که از ژانویه به کنترل دموکرات‌ها درآمده است، حمایت لازم برای خاتمه دادن به وضعیت فوق‌العاده را دارد و این ضربه‌ای سخت به رئیس‌جمهوری آمریکا خواهد بود که برای گسترش اختیارات اجرایی خودش تقلا می‌کند.

اگر این طرح در کنگره به تصویب برسد و به میز کار ترامپ برسد، او احتمالاً از اولین حق وتوی ریاست جمهوری خودش استفاده خواهد کرد که تحولی خجالت‌آور است زیرا به صورت مستقیم حاکمیت رئیس‌جمهوری آمریکا را تخریب می‌کند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دوشنبه به خبرنگاران گفت، رای‌گیری در مجلس نمایندگان آمریکا که انتظار می‌رود عصر امروز انجام شود در راستای "دفاع از دموکراسی" است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید