عضو هیات رییسه مجلس:

موضوع استعفای ظریف حل‌وفصل می‌شود

کدخبر: ۲۷۰۶۳۰
اقتصادنیوز؛ علیرضا رحیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس، درباره استعفای ظریف گفت: وزارت امور خارجه شخص محور نیست و نظام محور است و دیپلمات های جمهوری اسلامی نیز متعهد به نظام هستند. ولی به طور کلی پیش بینی ما این است که موضوع حل و فصل شود.
موضوع استعفای ظریف حل‌وفصل می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ علیرضا رحیمی در حاشیه جلسه علنی امروز - سه شنبه - مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره استعفای محمد جواد ظریف افزود: جامعه از استعفای وزیر امور خارجه شوکه شد و ما انتظار آن را نداشتیم و این موضوع در سطح بین المللی بازخورد وسیعی پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: باوجود فشارهایی که از طرف های مختلف به ویژه مخالفان دولت برای استعفای آقای ظریف وارد شد و ما از نزدیک شاهد بخشی از آنها بودیم، شاید ایشان احساس کرد که این استعفا کمک به آزادی عمل وزارت امورخارجه در عرصه سیاست خارجی می کند، اما به نظر ما شخص وزیر همچنان که کل موضوع برجام را به عنوان یک پروژه ملی به نتیجه رساند در حوزه سیاست خارجی برند ایران محسوب می شود.

عضو هیات رییسه مجلس ادامه داد: تیم توانمندی که ظریف ایجاد کرده و بین آنها تقسیم کار کرده است قاعدتا باید همین تیم بتواند فعالیت خود را ادامه دهد، ما از رییس جمهوری می خواهیم با این استعفا موافقت نکند و براساس اخبار ما تا این لحظه به هیچ عنوان هیچ گونه موافقتی با استعفای ظریف صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: طبیعی است در این فضا گمانه زنی ها شایعاتی منتشر شود ولی هیچ کدام از این شایعات مورد تایید نیست بنا براین گمانه زنی برای تعیین جایگزین برای ظریف از پایه بی اساس است و به نظر ما طرح موضوع جایگزینی ظریف یک موضوع کاملا انحرافی است که قاعدتا دلسوزان کشور نباید به این تحلیل های انحرافی تن دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: من مصداقی وارد موضوع نمی شوم چرا که ممکن است در ساعات و روزهای آینده مجددا گزینه هایی برای جایگزینی ظریف مطرح شود. ولی آنچه مشخص است این است که هیچ جایگزینی برای ظریف تعیین نشده و این مساله بی اساس است.

رحیمی اظهار داشت: وزارت امور خارجه شخص محور نیست و نظام محور است و دیپلمات های جمهوری اسلامی نیز متعهد به نظام هستند. ولی به طور کلی پیش بینی ما این است که موضوع حل و فصل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مخالف ها علیه دولت موضوع تازه ای نیست و عده ای تلاش کردند که هم انگیزه وزرا و هم انگیزه خدمت گذاران را تضعیف کنند همچنان که قاضی زاده هاشمی و آخوندی به نوعی استعفا دادند و رفتند.

وی گفت: می خواهند وزرای موفق دولت مثل بیژن زنگنه و ظریف تحت فشار قرار دهند که ما در جریان بخشی از آنها در مجلس هستیم، این مسائل در کنار مجموعه فشارهای بین المللی که بر روی وزرای امور خارجه ما هست.

رحیمی با بیان این که نباید به جای تقدیر به تخریب این نقش آفرینان دامن بزنیم، اظهار داشت: دولت با استحکام مدیریت کشور را ادامه می دهد به علاوه اینکه حمایت رهبری از دولت یک حمایت راهبردی است و مصداقی نیست که بعضی دلشان را خوش کرده اند و ذوق زده شده اند که یک شخصیت در دولت استعفا داده تا بتوانند از این استعفا به عنوان اضمحلال دولت استفاده کنند.

وی گفت: همان بدنه ای که به روحانی رای داد، همان بدنه از وجود ظریف و وزرای موفق دولت حمایت خواهد کرد آنچنان که امروز هم در مجلس نمایندگان زیادی در دفاع از آقای ظریف بیانیه تهیه کردند و از روحانی رسما خواستند که با استعفا او مخالفت کنند.

وی تصریح کرد: ما در مجموعه مدیریت کشور ممکن است در بعضی ارگان ها ناهماهنگی وجود داشته باشد ولی این مسئله راه حل دارد و این راه حل قطعا استعفا نیست، نگاه ما این است که نباید وزرای موفق دولت به حدی تضعیف و تخریب که به سمت گزینه استعفا حرکت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید