گام جدید مجلس نمایندگان آمریکا علیه ترامپ!

کدخبر: ۲۷۰۷۳۵
اقتصادنیوز: مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه ای به لغو فرمان دونالد ترامپ برای اعلام وضعیت اضطراری ملی در این کشور رای داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنامجلس نمایندگان با 245 رای موافق در مقابل 182رای مخالف این قطعنامه را تصویب کردند. انتظار می رود که سنا نیز طی هفته های آینده این قطعنامه را به رای بگذارد. 

سیزده نماینده جمهوریخواه هم به این قطعنامه رای مثبت دادند. این قطعنامه توسط «خواکین کاسترو» نماینده دموکرات ایالت تگزاس معرفی شده بود.

این قعطنامه باید به تصویب سنا نیز رسیده و ترامپ هم آن را امضا کند. «جان باراسو» سناتور جمهوریخواه به شبکه ام.اس.ان.بی.سی گفت که «شاید سنا این لایحه را تصویب کند.» اما کاخ سفید تهدید کرده که ترامپ آن را وتو خواهد کرد. 

ترامپ در دوره مبارزات انتخابات ریاست جمهوری 2016 وعده داده بود که برای مقابله با ورود مهاجران غیرقانونی و موادمخدر به آمریکا، در مرز مکزیک دیوار می سازد.

او ابتدا گفته بود که مکزیک باید هزینه ساخت این دیوار را بدهد اما مکزیک از پرداخت هزینه آن امتناع کرد. بنابراین، ترامپ درصدد برآمد تا موافقت کنگره را برای جلب بودجه ساخت دیوار جلب کند.

اختلاف کاخ سفید با دموکرات های کنگره بر سر ساخت این دیوار باعث شد تا بخش هایی از دولت فدرال به مدت 35 روز تعطیل شود. 

ترامپ 5.7 میلیارد دلار برای ساخت دیوار درخواست کرده اما کنگره فقط یک میلیارد و 37 میلیون دلار برای این کار اختصاص داده است.

ترامپ برای آنکه مابقی بودجه را تامین کند، وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد که اقدام وی با مخالفت های شدید روبرو شد. ائتلافی از 16 ایالت که تحت کنترل دموکرات ها هستند از ترامپ و اعضای ارشد دولت آمریکا به خاطر این اقدام شکایت کرده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید