دعوا در صحن علنی مجلس بر سر آب

کدخبر: ۲۷۰۸۵۱
اقتصادنیوز: نمایندگان مازندرانی در نشست امروز مجلس به انتقال آب دریای خزر اعتراض کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) مجلس و در جریان بررسی پیشنهادات الحاقی به تبصره ۱۵ لایحه بودجه سال 98، علی ادیانی نماینده قائمشهر در مجلس شورای اسلامی پیشنهادی درباره ممنوعیت انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی داشت.

علی مطهری که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، اجازه طرح پیشنهاد به نماینده قائمشهر نداد و گفت: پیشنهاد شما ماهیت بودجه‌ای ندارد.

اقدام مطهری واکنش نمایندگان مازندرانی را درپی داشت و به دنبال آن نمایندگان شمالی قصد ترک صحن را داشتند و جمعی از انها هم برای رایزنی با هیات رئیسه در جایگاه حاضر شدند.

البته با درخواست مطهری نمایندگان حاضر نشدند تا به جایگاه‌های خود بازگردند که در نهایت مطهری اعلام کرد «پیشنهاد آقای ادیانی نوعی قانون‌گذاری دائمی است.پیشنهاد بودجه‌ای نباید اینگونه باشد. به عنوان مثال ایشان می‌توانست بگوید ردیف‌های انتقال آب خزر به فلات مرکزی صرف محل‌هایی دیگر شود، اما اینگونه که ایشان مطرح کردند که انتقال آب ممنوع است تصمیمی است که شورای عالی آب می‌گیرد و اصلاً ماهیت بودجه‌ای ندارند.»

در ادامه نمایندگان مازندران  جایگاه هیأت رئیسه را ترک کرده و قصد ترک جلسه علنی را داشتند که بعد از مدتی نمایندگان گیلانی هم به آنها پیوستند. چند عضو هیأت رئیسه تلاش کردند تا از خروج مازندرانی ها از صحن خودداری کند که با رایزنی چند تن از اعضای هیئت رئیسه مجلس، نمایندگان به جایگاه خود بازگشتند.

به گزارش فارس، علی مطهری که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، گفت: در جنجالی که دوستان شمالی ایجاد کردند ممکن است اساعه ادبی به آقای دامادی نماینده ساری شده باشد که من عذرخواهی می‌کنم ولی شما نیز گاهی مانند دیوار دور ما را می‌گیرید. از سوی دیگر حذف تبصره‌های انتقال آب خزر در ردیف‌های بودجه قابل طرح است.

در ادامه مجدداً نمایندگان مازندرانی در جلوی درب خروجی تجمع کرده و خواهان خروج از جلسه علنی بودند که مطهری خطاب به آنها اظهار داشت: علت بی نظمی شما چیست؟ همان طوری که گفتم شما این پیشنهاد را می‌توانید پس از پایان بررسی تبصره‌ها مطرح کنید ولی پیشنهاد آقای ادیانی قابل طرح نیست.

براساس این گزارش، مدتی بعد نمایندگان سمنانی هم که به نظر می آمد مخالف پیشنهاد نمانیده قائمشهر هستند به اعتراض مازندارنی ها اعتراض کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید