تعلیق پروازهای عربستان ، امارات و بحرین به پاکستان

کدخبر: ۲۷۰۹۰۰
اقتصادنیوز: به دنبال تشدید تنش ها میان پاکستان و هند، شرکت‌های هوایی امارات ، عربستان و بحرین پرواز‌های خود را به این کشور به حالت تعلیق درآوردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، شرکت هوایی این کشور همه پروازهای خود به مبدا و مقصد پاکستان را تا اطلاع ثانونی به حالت تعلیق درآورد.

شرکت هوایی امارات با صدور بیانیه ای، افزود که این شرکت اوضاع پاکستان را دنبال می کند و برای حفظ سلامتی مسافران و هواپیماهای ملی خود تصمیمات مناسبی اتخاذ خواهد کرد. 

خطوط هوایی عربستان نیز در حساب رسمی خود در توئیتر نوشت: با توجه به بسته بودن حریم هوایی پاکستان، همه پروازها میان این کشور و پاکستان، به تعلیق درمی آید. 

شرکت ملی هواپیمایی بحرین نیز با صدور بیانیه ای همه پروازهای این کشور به مقصد پاکستان را به حالت تعلیق درآورد.

در پی تشدید تنش نظامی میان هند و پاکستان و ساقط شدن دو جنگنده هندی در پاکستان، این کشور حریم هوایی خود را بست. 

روز سه شنبه 26 فوریه (7 اسفند) جنگنده‌های ارتش هند به مواضع گروه «جیش محمد» در منطقه تحت کنترل پاکستان در کشمیر حمله کردند. 

ارتش پاکستان نیز در واکنش به این حمله، دو فروند از جنگنده های هندی را که حریم هوایی پاکستان را نقض کرده بودند، سرنگون کرد. 

افزایش تنش میان این دو همسایه، واکنش جامعه بین المللی را در پی داشت و بسیاری از رهبران و مقامات بلند پایه کشورها خواستار 'خویشتن داری' دو کشور و پایان دادن به این درگیری ها شدند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید